SaYa SayaNg AnDa :)

Thursday, May 27, 2010

Nak bunga.....

UiTM kan tengah konvo sekarang.

Jadi orang jual bunga adalah bersepah di tepi jalan. Macam-macam ado. Tepi Petronas ada orang jual. Tepi Jakel ada orang jual. tepi kedai perabot nak pi masuk hiway federal pun ada. So, mata aku pun dah berbunga-bunga.

Maka aku pun menggeletis nak bunga jugak. Masa Abang Misai datang hantar Amir tu ada la aku hint-hint nak bunga.

'Eh, banyak betul orang jual bunga kan. Abah tak nak beli ke?'

Ayat cuba memancing ok. Hahaha!

Laki aku buat dek aje. Cis! Cis! Memang cistat betul tau.

Geram ni. Nak bunga jugak-jugak.

'Abah tak pernah bagi ummi bunga pun.'


Haaa... Amik ko. Cakap direct aje terus. Huhuhu...


Sekali balik dari kenduri kawen hari Ahad tu lalu la tepi kedai perabot tu. Memang ramai la orang jual bunga. Tengok aje la dengan muka monyok.


'Abah tak nak belikan ummi bunga punnnn....'

Ayat merajuk di situ. 


'La, kenapa tak berenti tadi? Kalau ummi berenti abah dah belikan dah.'


Ceh... Ye la tu. Tak surprise langsung.


Aku nak bunga cenggini... Sob.. Sob... Pic adalah digoogle n dipinjam dari blog Daela.

Ada sesiapa nak bagi aku bunga tak?

Hukhukhuk...





6 comments:

Mama Qiestina said...

wakakkaakka laki ko sejibik laki aku..bukan mat bungee..tapi naklaa bungeee gak kan :(

aMiYs said...

yat - yeee... aku nak bungeeeeeee.... adekah nak romantika d amor x dilayan.. huhu...

AngahSayang2314 said...

cian dia...sabar jer la ye..

daela said...

ahahaha..hai, pinjam bunga saya?bunga tu tunang saya bg..:))

aMiYs said...

angah - tu la.. hubby x romantik lak..

daela - hehe.. pinjam sbb google td nmpk menarik lak.. :)

miss nina said...

bunga ni sinonim dengan perempuan kan? :)