SaYa SayaNg AnDa :)

Saturday, April 3, 2010

RM80/night untuk jaga budak???

Kitorang dah hantar Amir ke pengasuh baru. Pengasuh baru adalah maksu Abang Misai.

Mesti korang pikir aku ni kedekut nak bayar lebih kan even orang tu dah jagakan malam.


Well... Aku tak ada masalah nak bayar lebih sebab dia jaga malam. Laki aku pun. Untuk dia jaga malam baru-baru ni kitorang dah bayar pun since dia dah mintak melalui adik ipar aku macam aku story hari tu. 


The truth yang laki aku bagitau. Masa dia bayar untuk jaga malam hari tu pun akak tu macam nak tak nak je. Sebab kitorang bayar RM10 untuk 1 malam.


Rupanya dia nak RM80 untuk 1 malam sebab dia kata jiran dia jagakan anak orang jugak dapat RM80 1 malam.


AKu dengar terus sesak nafas ye. Korang kira la, laki aku pi kursus 10 hari. Dia tolong jaga malam 8 hari. N total kalau RM80 didarab dengan 8 adalah RM640. RM250 campur pulak dengan RM640 dah RM890.


Tu dah lebih daripada gaji basic laki aku tu. Kalau macam tu laki aku keja semua gaji bagi kat akak tu aje la kan.


Aku bukan la tokei balak. Laki pun bukan la tokei Petronas. Kitorang ni cuma pencacai aje. Mana la mampu nak bayar RM80/night. Macam 5 star hotel pulak dah gitu.


Orang keja tungging terbalik tengah panas macam buruh kontrak tu pun koman-koman baru dapat RM50 per day.


Dah kalau macam tu baik la amik bibik aje. Terus tolong buat semua kerja rumah sekali.


Kalau dah tak nak jaga anak aku cakap aje la direct. Ni sampai macam tu pulak.



6 comments:

fuadnis said...

eeeiii...memang tak patut betulkan ...ade ke rm80 pernight..klu macam tu baik kita yg cuti sebulan tanpa gaji ye dak????huh....

Intan and The Boys said...

melampaunya sampai rm80!

huish. teruknya orang tu. awak dah tak amek org tu jaga amir dah ke? bagus2. niar maksu amir lak yang jaga.

:)

b3nz said...

80 1 mlm? baik aku je keje jd bibik. 1 mlm je dh 80. pehhhh... 8 ari 640? lps byr kete ngn umh ok. giler ah!

b3nz said...
This comment has been removed by the author.
ejaMaria said...

amboi... melampau tuh... hari tu akak kata jgn berkira kan... okeh... kira2 balik... gile itu orang... malam budak tido je la, apehal charge sampai rm80... cekik darah tul... padan muka dah hilang rm250... tu la tamak lagi...

amiys said...

fuadnis - yup.. lg rela la cuti setengah gaji or tak bergaji klu dh mcm tu...

puterikurekure - x jaga dah.. cekik darah mcm tu skali..

benz - ko nk jadi bibik aku ke ben? hahaha!

ejamaria - ye kak.. cekik darah.. kitorg hntr amir tu igt nk tolong dia la sbb dia x keja.. leh tmbh2 duit poket.. dia kata ssh jaga amir mlm2.. padahal mlm amir mmg x meragam pun...