SaYa SayaNg AnDa :)

Wednesday, April 28, 2010

Antara 2 Darjat?

Kata nak update malam. Tapi apekah ini? Apekah???? *sawan*

Bosan la pulak. Asek mengadap sistem aje. Cramp bijik mata aku.

Nak makan tak ada selera. Aku makan buah aje. Bukan diet. Pasal aku dah kurus dah. Muakakaka! Ayat penyedap hati sebenarnya tu.

Tak apa la. Malam ni aku update pic aku pi kenduri la ye. Muka aku dengan Amir aje yang penuh dalam hp. Muka pengantin tak ada. Hahaha! Peduliks aaa kan. Hp aku harus la wajahku di mana-mana.

Jom bincang-bincang sikit nak tak.

Apa pendapat korang dengan perkara ini: isteri yang lebih educated n gaji lebih besar dari husband. Kira macam cerita antara 2 darjat la. 2 darjat oke, bukan 2 darjah. Huhuhu...

Adakah boleh bahagia? Merana? Atau apa aje la pendapat korang.

Sila bincangkan. *dah macam paper exam la pulak*



2 comments:

Intan and The Boys said...

ok. nak jawab neh. get ready eh...jeng, jeng, jeng!

pada pendapat saya, isu gaji dan education isteri lebih tinggi dari suami tidak menjadi masalah sekiranya pasangan tersebut tahu cara nak handle.

ok. cam ni. dah tentu2 si isteri tu tau orang yang dia kawen tu gaji kecik (atau kurang mampu). peranan isteri di sini dah berubah sket kadang2 dari sekadar membantu suami kepada menjadi nadi penggerak utama pendapatan keluarga. kiranya, segala mak nenek bills, foods, bayar umah, bayar kereta semua dia la (atau separuh bil2 dia bayar).

si suami pula jangan la naik tocang. hargai pengorbanan isteri anda. dulu, dia belajar rajin2 masuk uni. awak tu dulu blajar main2 sebab tu sampai spm je. sebab sayangkan awak la isteri tu sanggup berkorban apa saja. jadi, sila layan isteri anda dengan sepenuh jiwa.

si isteri pula, jangan nak berlagak tak tentu hala. biarpon suami tu kurang mampu nak belikan awak kain sutera harga rm400, at least ada orang yang sanggup rendahkan ego untuk berkahwin ngan awak. suami tetap seorang suami. hormati dia, minta izin dari suami dalam apa jua pergerakan kita.

amiys, contoh terdekat adalah kite ni ha. kite lepasan uni. alang lepasan spm. but, masing2 kena la saling bantu membantu. saling faham memahami. sabar adalah kunci utama.

sekian, terima kasih.
:)

smoochyn said...

sy nk komen..

sbnrnye mende ni patutnye xde problem..sbb masing2 tau tjawab suami/isteri. But i didnt fully agreed bile sbb gaji kite besar..kite kene pay the utilities...thats a pro n con here..karang bile isteri tlg byr..laki goyang kaki jek..walhal tu tjawab die..yg pasti..isteri kene ade saving sndiri..berpayung sblum ujan..tp jgnla sbb kite gaji besar..nk besar kepala gak kan..hubby ttp kene dihormati selagi die ckp bnde yg betul..if die pon xbetul..we shud now where n whoe we shud refering too...tenkiu