SaYa SayaNg AnDa :)

Friday, April 30, 2010

5S. Apa tu? Semak, Samun, Selekeh, Selebet, Sengal. Hahahaha!

Beta telah ditag oleh Dokter Farhana. Sabo ek Dokter. Nanti i buat. Tak sempat nak selongkar handbag lagi. Dah la handbag aku tu penuh dengan barang tak berguna. Wakaka!

Aku nak buat 5S dekat bilik aku dulu. Apa yang aku nak 5S kan pun aku tak tau. Bilik dah sedia semak ni makan masa seminggu la jugak nak kemas. Lepas tu keja aku pun terbengkalai. Bila dah terbengkalai mula la bising bos-bos yang surat pun nak kena aku draft padahal sendiri pun boleh buat.

1st kena buat sisih menyisih dulu. Aku pun tak tau mana pi borang banci banyak-banyak dalam bilik aku ni budak-budak aku sisihkan supaya menampakkan kekemasan secara ayu. Poyo ah. Dah la tak bagi kabinet segala. Bila nak buat 5S ni baru la bising kat aku. Kata boleh aje nak mintak kabinet ke, laci ke, almari ke. Dulu aku mintak tak dapat pun.

Dengan banyak harta harun dalam kabinet lagi 1 nak kena shred. Apekah aku ni memang suka kumpul benda tak penting? Hahaha! Sebenarnya penting ye puan-puan dan tuan-tuan. 

Aku nak pi memerut la kejap. Asal pagi aje aku mula la sakit perut. Macam dah tak ada tempat lain yang boleh pi. Huhuhu...

 

No comments: