SaYa SayaNg AnDa :)

Friday, April 30, 2010

Apa ada dalam handbag?

Disebabkan aku dah tensi maka aku layan tag dari Dokter Faryn.

Moh tengok apa ada dalam handbag aku yang semak ni. Hahaha!

Ini la dia handbag yang aku pakai sekarang. Tak ada brand. Kalau ada pun aku tak tau brand apa. Aku asal boleh sauk, letak barang dah ok la tu. Muahaha! Ini adalah hasil pemberian kakak aku. Aku memang tak pernah beli handbag. Handbag yang ada pun tak sampai sebelah tangan kiraannya ye. Selagi boleh guna aku bedal.


BUKU BSN ADIK AKU
 Makhluk apakah itu??? Hahaha! Yang buku kuning tu buku BSN adik aku. Dia mintak tolong aku update. Tapi sori ye. Hari ni aku tak sempat nak keluar. Makan pun depan pc. So, esok BSN bukak anda boleh update sendiri. Wakaka! Tak boleh pakai betul akak dia nih.

BUKU ASB AKU
Yang biru adalah buku ASB aku. Macam mana boleh tercampak dalam handbag? Sebab pagi tadi nak tengok nombor acc macam dah tak sempat aku campak aje dalam beg. Karang-karang boleh tengok.

PURSE
Yang bawah tu purse aku. Purse time hantaran gitu. Bukan tulen la. Kalau tulen rabak poket wokey. Dah kusam dah. Sampai sambal ikan pun melekat kat purse tu. Purse pun lebih kurang handbag la. Selagi tak jahanam selagi tu aku lenjan seadanya.


BEKAS DUIT SYILING/NAMECARD/MINYAK CAP KAPAK DLL
 Ni pun akak aku bagi jugak. Segala benda yang comel lote aku sumbat dalam tu. Syiling ada. Name card ada. Lipstick ada. Lip gloss ada. Minyak cap kapak pun ada. Broadband pun sumbat dalam tu jugak. Kadang-kadang ada brooch kalau emergency brooch yang aku dok pakai rosak or tertanggal tanpa amaran. Dah macam poket doremon. Hahaha!


SLIP GAJI
Motif letak slip gaji dalam handbag? Huhuhu... Baru dapat pagi tadi daaaa... Sumbatkan aje dalam handbag. Tak apa... Ruang masih banyak.

PAS PEKERJA
 Tu pas keja aku. Muka time tengah mengembang si Amir dalam perut. Kenapa aku padam atas bawah tu? Bajet glamer. Nanti orang cari aku. Muakakaka! Piang sekali! Malas nak expose tempat keja aku.


CALCULATOR N NOTE BOOK
Aku seorang yang sentiasa bergelumang dengan nombor. Maka calculator ke mana saja anda pergi ye. Kalau pi meeting kat mana-mana senang. Kot orang tanya 1+1 berapa terus aku keluar calculator. Nah, amik ko! Kira sendiri! Miahahahaha!

Note book tu senang kalau tiba-tiba orang nak bagi alamat ke, nak tinggal pesan ke. Apa-apa aje la.




CARD HOLDER, EARFON, COMPACT POWDER
Ok, card holder tu banyak aku punya kad bank, cdt card, segala mak nenek card. Kadang-kadang termasuk dalam purse jugak. Huhuhu... Aku tak suka letak kad dalam purse sebab purse akan mengembung dan kad akan susah nak keluar sebab sempit gila purse aku. 


Earfon adalah berguna di saat aku dah bosan tahap tengok orang pun rasa nak terajang. Jadi, mari menyanyi. Eh, tak ada pulak gambar hp sebab hp tengah guna buat amik gambar. Huahuahaua!


Compact powder adalah hasil sebatan dari akak aku jugak. Hantaran dia tu. Tapi aku tak guna sangat pun. Aku guna cermin dia aje. Huhuhu...


TISU, PAINKILLER, KOPIKO
Tisu merupakan barang wajib ada dalam handbag aku sebab aku boleh meroyan kalau tak ada tisu. Kalau tiba-tiba hingus meleleh takkan aku nak lap kat lengan baju.


Painkiller tu pulak sebenarnya cuma paracetamol. Hasil daripada wrist aku yang sakit ni. So, dapat la ubat tu. Berguna juga di saat migrain.


Gula-gula kopiko tu masa aku kursus tu. Penceramah bagi. Hehehe!




KUNCI KERETA, BROOCH, KUNCI RUMAH
Kunci tu of course la wajib. Kalau tak ada kunci kereta macam mana nak drive. Tak ada kunci rumah pasti la aku dok berkampung depan pintu rumah aje.


Brooch tu ntah bila masuk dalam handbag aku pun tak perasan.




Nampaknya itu saje ulasan mengenai barangan di dalam handbag saya ye puan-puan dan tuan-tuan. Sampah segala macam slip bank tu malas la aku nak tunjuk.


Dah, aku nak sambung buat slide last minit ni. Malas nak tag orang. Hahaha!







1 comment:

Sharinginfoz said...

macam2 kan ada.... hmm kalau boleh semua nak letak kan

Income From Nuffnang: RM400