SaYa SayaNg AnDa :)

Friday, April 16, 2010

angin terlampau

Sila la bagi ketenangan yang jitu dekat aku sekarang. Huh.. Huh.. Huh... Nak angin.. Nak angin...

Aku kena balik jugak la malam esok. Kena jugak ke Hulu Selangor hari Ahad. Sebab tak ada orang nak pi. Budak-budak ni aku dah bagi memo tapi sorang pun tak hingin pi. Dengan alasan,

'Bukan dapat claim pun. Gaji kitorang pun tak bayar.'

WTF la sangat kan jawapan.

Aku tau la korang adalah staf sambilan. Yang dibayar mengikut hari korang bekerja. Tapi bukan ke dah termaktub dalam kontrak korang yang mengikut arahan dari semasa ke semasa. 

Confirm la sangat yang berkata begitu aku tak sambung kontrak lepas bulan 6 ni. Sebab semua yang berkata-kata adalah budak lama. Yang rasa diri adalah sangat otai. Dan jugak rasa kepala dah lagi besar dari badan.

Tak guna aku buat baik. Aku buat baik dipijak kepala. Kalau dah tak nak dengar arahan bos maka sila la get out of my sight i don't want to see ur face anymore. *kan aku dah speaking*

Aku kesian sebab korang sambilan so aku sambung la kontrak korang. Lagi pun aku tak nak la dikata menutup periuk nasi orang lain. Sekat rezeki orang. Tapi kalau dah aku kesian kat korang tapi korang haram la nak kesian dekat aku apa cerita? 

Korang dapat claim tu pun patut dah bersyukur dah. Bila aku potong claim pun bising. Kalau claim tak padan dengan keja yang korang buat aku memang la kena potong. Sebab bila hantar kat unit kewangan diorang akan semak lagi sekali n query kalau benda tak logik. Cuba la guna otak sikit.

Dengan HQ pun cari aku sampai call hp sebab ada nak buat open registration bulan 5 ni. Heiiiiii.... Geram la. Buat pulak Sabtu Ahad. Bila masa aku nak balik tengok anak aku?! Bila dah buat macam tu, automatik la semua orang yang tak layak pun mengaku diorang layak. 

Kaum yang buat tu pulak aku malas sangat nak cerita. Kejap lagi jadi isu aku ni racist segala. Tapi dah melampau ok. Dari tahun lepas sampai tahun ni semua diorang aje aku nak kena entertain. Lepas tu tak sabor-sabor. Baru register hari ni bajet esok dah dapat la apa yang diorang nak lepas tu mengamuk-ngamuk.

Hell lah!

No comments: