SaYa SayaNg AnDa :)

Tuesday, April 13, 2010

Aku nak cuti

Aku dah mintak excuse daripada bos nak balik kampung. Bos macam tak berapa nak bagi je. Dia suruh aku bincang dengan timbalan.

Timbalan aku ok aje. Dia kata kalau emergency boleh balik asalkan aku siapkan keja yang dia bagi. Aku dah settle semua keja yang dia bagi ok. Aku dah kira emergency la ni. Tak reti-reti lagi. Si Amir tu dah muntah-muntah sampai susu pun tak nak minum segala.

Heran aku dengan bos aku tu. Masa arwah bapak mertua aku meninggal pun dia dok psiko aku jangan balik. Masa tu aku belum la kawen dengan laki aku lagi tapi dah tunang la. Tapi mesti la aku nak pi ziarah. 


Dia cakap aku baru masuk keja tak elok amik cuti. Awak pikir la sendiri. Hish... Sudahnya aku terpaksa la dok menebeng pi kursus orientasi yang tak ada la penting mana pun.


Aku cuti masa Amir masuk wad hari tu aku dah siap sms bos lagi. Dia jawab 'OK'.


Tapi belakang aku dia boleh cakap dengan PA dia siapa yang pandai-pandai approve cuti aku. Pelupa ke apa? Nak kata dah tua sangat tak ada la pulak.

PA dia cakap dia dah mark aku ni. Kira muka wanted pasal suka amik cuti. Hell sungguh ok. Padahal aku amik cuti bukan sekali zrasss seminggu 2 minggu tak masuk opis.

Sebulan kadang-kadang sekali dua aje. Itu pun kalau keja aku dah settle. Kalau tiba-tiba HQ nak apa-apa time aku cuti bukan salah aku. HQ ni pun 1 hal. Ada aje la tiba-tiba nak itu ini.Nak urgent pulak tu. Memang bikin hangen 1 badan.


Selalu macam tu la. Time aku ada tercongok dalam opis ni sekor pun tak perasan aku. Bila aku tak ada waahhhh... Macam opis boleh tutup pulak. Punya pentingnya aku ni masa tu.


Officer yang straight cuti 2 minggu tak bagitau tak nak pulak mark.

Tau la aku anak tiri kat sini.






4 comments:

@e_da said...

amys balik je la kam[ung.. risau lak ngan keadaan amir mcm tu.. sian dia..

Intan and The Boys said...

kalau kite jadi awak kan amiys, kite blah camtu je. paling2 pon diorang suruh bagi surat tunjuk sebab. anak tu amiys. risau ok. plaknya amir dah tolak susu, its serious!

minta abg misai awak tu bawak amir terus ke emergency area. cepat dapat rawatan, at least kalau kena tahan hospital pon, takpe. ada nurse dan doc leh tgkkan.

kite plak yang risau melampau ni.

Suliana said...

cuti je la.. banyak lagi org kat opis tu..tensen tul kalau bos mcm ni.. sian kat anak tu..

iNtAn aIzaN said...

gi je cuti..klu ezan terus jer ambik EL..kes serius nie taw

amir rindu kat ummi die agaknye..

semoga amir cepat sembuh