SaYa SayaNg AnDa :)

Saturday, January 30, 2010

Bila budak lasak sudah demam

Siapa lagi yang dok melasak kalau aku balik kampung. Takkan laki aku pulak. Hohohoho.. Dalam maknanya tu.

Muhammad Amir Ridhwan ni haaa.. Pagi tadi masa aku sampai rumah dia ok lagi.

Lepas bapak dia keluar pi keja pun dok tergolek-golek lagi.

Petang dalam pukul 3, tak lama sebelum bapak dia balik dia muntah. Banyak pulak tu. Lepas tu keja dia asek la nak tido aje.

Aku pun tumpang sekaki tido sebelah si budak kecik ni.

Tengah dok baring-baring sambil usap kepala dia aku rasa apesal la anak aku ni panas semacam. Bila laki aku balik aku tanya la,

'Amir demam ke bang?'

Dia rasa suhu badan Amir lepas tu dia senyap. Aku ingatkan aku yang salah rasa. So, pukul 4 aku mandikan Amir macam biasa.

Pakaikan baju letak sebelah Abang Misai yang dok terbongkang. Elok aku masuk bilik tengok tido lagi anak aku ni. Mula la aku me'nyaspek' ada benda tak kena.

Rasa-rasa badan dia, humang aihhh... Panas ko... 

Demam rupanya budak lasak ni. Bila dah demam dia jadi sungguh baik ye. Nak pakaikan pampers pun tak ada masalah. Kalau tak bersilat berkuntau aku.

Ni dah bagi dia ubat. Tu tengah dok tido la tu. Esok kalau tak ok memang kena bawak pi klinik.

Agak-agak kalau aku EL sebab Amir demam bos aku bising tak?

 

No comments: