SaYa SayaNg AnDa :)

Monday, January 11, 2010

Amir sudah mula menunjukkan belangnya.. Huhu...

Hoh! Selsema la pulak.

Tekak dah sakit. Hidung dah srot sret. Confirm la malam ni aku bergulung dalam selimut. Jangkit dengan siapa la ni. Amir kot. Sebab Amir hingus dok meleleh aje tu. Amir pulak jangkit dengan abah dia. 

Aku nak lap hingus dia bukan main lagi berpencak silat aku dibuatnya. Boleh budak debab tu meronta-ronta. Dah la tangan aku sakit. Dia pulak boleh menggeliat-geliat macam ikan punya la marah aku lap hidung dia. Konon kalau ummi lap hidung tu dah tak macho la.


Balik kampung hari tu bawak la Amir pi jalan makan angin ke belah pulau. Aku ada agenda sebenarnya pi sana. Abang Misai sebagai drebar tak bergaji. Hahaha!

Masa dalam kereta ntah apa angin si Amir dok la terpusing-pusing kat car seat dia. Boleh dia meniarap atas car seat. Dah la dok depan sebelah drebar. Dah kelam kabut aku tertonggeng dari seat belakang nak dukung dia.

Lepas tu keja dia asek la nak mengamuk. Selalu bukan main happy lagi. Senyap aje tengok sekeliling.

Time nak balik bawak pulak naik feri. Suara dia melalak dalam kereta makkk aiii!! Boleh pekak telinga ummi ni amir oii...

Naik aje atas feri tu, keluar dari kereta dia senyap kejap. Tengok air laut n kena angin kuat. Masuk aje balik dalam kereta macam orang kena histeria. Huhuhu...

Sumbat botol susu semua tak nak. Nak naik hantu jugak la aku. Suara aku sama naik dengan suara Amir dah.

Rupa-rupanya dia nak tido. Alololo... Punya baguih dok ada dia buat perangai. Meronta-ronta bukan main lagi.

Pi Ipoh hari Ahad pun macam tu jugak la kekdahnya.

Eh, sempat pulak pi Ipoh.

Tu cerita hari Ahad. Nanti aku cerita lain. Aku nak siapkan slide.


Sempat lagi pulak update blog ek. Aku tension ni. Ngadap slide aje. Berpusing bijik mata. Dengan sakit tekak lagi. Kasi can la aku relax-relax jap.





No comments: