SaYa SayaNg AnDa :)

Tuesday, June 29, 2010

Mandi manda hutan lipur Ulu Paip

Sebab internet adalah slow yang amat aku jadi bengang.

Bila dah bengang maka tahap produktiviti juga menurun.

Eceh, alasan memang terbaik la kan. ;p

Oh, hari Ahad lepas kan balik kampung kan. Laki aku la beria nak balik malam sabtu tu jugak so boleh sampai kampung pagi Ahad.

Rupanya dia ada plan dah dengan kakak n adik dia. Nak pi mandi manda kat air terjun. Kira macam family gathering la ni.

Sampai kampung pukul 4 lebih pagi Ahad. Tido-tido kejap. Then pukul 8 bangun. Mandi n siap-siap. Makanan semua ibu mertuaku dah masak. Tinggal ngap aje. Aku memang haram tak tolong. Huhuhu... Anak menantu macam hantu sungguh. ;p

Aku snap gambar sikit aje. Banyak muka aku dengan Amir. Hahaha! Nak amik gambar diorang mandi manda siapa pulak nak kelek si Amir.

Amir melalak ok bila bawak masuk dalam air. Air tu sejuk so Amir nangis-nangis tak nak mandi. Lepas tu ada hati nak main kocak-kocak air dengan tangan. Bila cecahkan kaki kat air mula la meraung. Apa la anak ummi ni takut air. :):):)


Lupa pulak. Nama tempat mandi manda tu Hutan Lipur Ulu Paip. Kat Kedah sanun. Dekat-dekat dengan Kulim. Ke memang dekat Kulim ek?


Hahaha! Geografi memang fail la. Tapi yang nyatanya dekat Kedah la ye. ;p


Aku tak mandi sebab tengah peod. Join Amir je main kocak-kocak air. Hehehe...


Tempat mandi manda dah ok dah. Cuma slack dia kan kebersihan sekitar tu memang aku bagi D. Sebab sangat la kotor sekeliling tu dengan sampah sarap macam tak ada orang jaga kawasan tu. Sampah dalam tong sampah berterabur dekat luar.


Tapi paling aku bengang bila nampak sampah sarap dalam air. Siap ada pampers lagi. Heeee... Orang yang mandi kat situ yang buang-buang sampah tu tak ada sivik kot. Sesedap rasa tak menjaga alam sekitar.

Nasib baik la toilet memang bersih. Siap ada surau lagi untuk solat.


Kesimpulannya aku memang penat gila hari Ahad lepas. Sebab tu la amik tren lewat. Ikut hati memang nak sambung aje cuti jaga Amir. Tapi sebab bos dah bising macam nak runtuh opis terpaksa la balik jugak.


Lepas ni nak pi lagi la. Ummi nak mandi jugak. :):):)


Amir ngantuk dah masa ni.. Dah nak balik dah pun :)

Mata dah kuyu dah


Masuk kereta terus tido budak kecik ni. Letih mengocak air. Haha!




No comments: