SaYa SayaNg AnDa :)

Monday, August 23, 2010

Berubah-ubah... Tensi...

Heeee... Angin taufan betul la aku dengan sistem yang aku jaga ni.

Aku bukan budak IT tapi aku kena jaga sistem. Agak sengal di situ.

Ok, meh aku story mory apa la pekerjaan aku ni. Keja aku adalah bermain dengan number ye. Walaupun tak suka kalau dah keja buek ajo la. Keja biar ikhlas. Huhu...

Aku ditugaskan jaga statistik orang miskin guna 1 sistem ni. Haaa... Gila ko nak jaga orang miskin 1 negeri ni. Kira sistem ni pangkalan data orang miskin la.

N target Malaysia adalah nak mengsifarkan miskin tegar pada hujung tahun 2010. Cuba korang kira. Ada berapa bulan lagi nak sampai hujung tahun. *menggelabah*

Kalau orang miskin kat negeri ko adalah sikit memang sangat yahooo yabedabedu la. Sebab tak payah serabut serabai nak kena menjawab bila data ko tu nak sifar. Tapi kalau ko jaga negeri yang ada 9 buah daerah macam aku sekarang itu adalah sangat menggelupur k.

Dengan penduduknya yang kebanyakan semua sukaaaa sangat nak mengaku diri tu miskin sebab nak dapatkan bantuan. Memang azab oh.

Dah kena siasat balik sorang-sorang dari senarai nama yang buat registration. Itu 1 hal. Yang aku agak serabut serabai ni aku dah penat la mengeluarkan nama-nama yang boleh mengurangkan figure tu tetiba figure tu naik balik.

Bila check nama yang aku dah keluarkan tu masuk balik.

Ini la kalau ramai sangat dah ada ID. Kalau macam tu, baik dari awal tak payah bagi aku jaga. Tak ada la aku asek nak sentap je bila bos membebel.




No comments: