SaYa SayaNg AnDa :)

Tuesday, July 21, 2009

Darahku makin kurang???

Semalam i pi check up kat klinik gomen. Appointment pukul 3 petang.


Sampai klinik je tengok kereta bersusun punya lah banyak. Apesal ek ramai sangat orang semalam.


Macam biasa lah. 3.30 kot baru panggil untuk amik berat. Lepas tu lagi setengah jam amik BP lak. Pi lab check darah n urine.


Hb makin turun pulok. 10.0 saje. Maksudnya tu aku kurang darah. Huuuuu....


Dah tak pasal-pasal aku dapat ubat berkoyan-koyan dari farmasi klinik tu. Dengan ferrous, dengan obimin.


Nak kata tak makan aku sental aje apa ada depan mata selagi boleh masuk dalam perut ni. Sebab apa lah boleh kurang darah ni ek.


Kalau kerja penat sangat boleh ke jadi kurang darah ni. Cecece... Macam busy sangat je statement tu.


Esok pulak dah kena pi Klang. Buat presentation. Aku rasa macam nak buat-buat pitam je. Huhuhu...


Tapi betul lah, badan asek rasa penat n letih je sekarang. Kalau dah baring tu memang jangan harap lah nak bangun balik. Kalau bangun tu hanya kerana mahu ke toilet.


Semalam masa check perut tu nurse tu kata,


'Padat perut awak ni. Baby awak mesti besar ni.'


Hoh, besar?! Wawawa... Berapa kg lah anak aku. Tak pi scan lagi so tak tau lah berapa kg. Tapi masa scan 3D tu pun tengok pipi bukan main montel lagi.


Hehehehe... Ikut siapa lah montel-montel ni. Aku ke?


Hmmm... Hari ni hujan lah pulak. Lebat pulak tu. Time aku dok menaip ni memang tengah hujan. Ada snap pic tapi maleh nak upload.


Semangat lak nak buat kerja time hujan ni. Huhuhu... Sebab bilik tak rasa panas sangat. Aircond ni still aku rasa macam tak function je pun.


Okie dokie. I nak buat kerja sat.



2 comments:

ZiE FAUZi said...

hb turun ker??? dulu zie lg teruk..7.8..mcm2 ubat mkn..tak cukup ubat klinik siap gi beli kat farmasi lg..tp lani alhamdulillah..dh ok..dh naik jadi 12..zie mkn kerang..seminggu sekali..tp kerang bakar jer.cicah dgn sos..kalo kerang wat gulai ker,sambal ker mmg tak lalu mkn...try tgk..

amiys said...

Zie Fauzi - yup.. turun.. hr tu 10.8 smlm lak 10.0... lg la nurse bebel...

next week kene check lg.. ptg ni smgt nak cari kerang bakar.. hehehe...

risau gak effect apa2 kat baby mcm nurse ckp tu...