SaYa SayaNg AnDa :)

Tuesday, April 19, 2011

Orang Yang Suka Bawak Keta Kat Emergency Lane Tu Tak Tahan Sangat Nak Terberak Ke Hape???

Assalamualaikum

Malam-malam baru ada masa nak update. Dari pagi tadi bz. Ni pulak tengah dok tunggu laki aku call. Ke sebenarnya tadi dia suruh aku call balik tapi bini dia ni pekak badak. Huhuhu...

Pagi tadi memula aku ingat nak EL. Tapi pagi-pagi buta sebelum pukul 7 ada sms masuk. Dari staf aku. Suruh aku pi gak ke SIRIM pasal function hari ni. Bos kecik suruh.

Dah golek-golek atas katil aku pun pi la jugak dengan hati separa ikhlas. Dok teringat adik aku yang nak operate tu. Pikir nak pi sekejap lepas tu blah la pi hospital. Tunjuk muka pun ok kan.

Sekali aku ter'stuck' kat auditorium SIRIM tu sampai pukul 11. Memula handle registration. Tolong-tolong apa yang patut pasal staf tak cukup. Lepas tu diorang suruh masuk dengar ceramah motivasi. Dr Ridhuan Tee ok. Mana boleh lepaskan peluang ni. Memang kelakar la tapi penuh info. Tapi sampai ke sudah aku tak nampak muka bos kecik. Dia tak datang ok.... Alasan dia nak buat speeh YB untuk slot petang. Ye la sangat kan.

Dalam pukul 11 balik amik Kak Ita. Pukul 9 lebih Kak Ita call. Motor abes minyak. Nasib baik baru sampai depan simpang rumah je. Kalau tak berkepam la ketiak nak tolak motor ye Kak Ita. ;D

Pi beli minyak. Singgah makan. Beli selipar jepun abah kirim. Balik tukar baju. N Kak Ita kata nak teman aku pi hospital. Baru je siap-siap abah sms. Adik aku tak jadi operate. Allergic ubat bius kot. N abes muka n bibir dia bengkak n pecah-pecah. Heart beat n BP semua menjunam. So, memang tak sempat operate doc stop semua. Kena tahan kat ICU untuk pemantauan.

Dalam pukul 2 jalan jugak pi jenguk adik aku kat ICU. Gamble ni tak tau jalan. Berteman Kak Ita je la dengan GPS busuk yang sikit-sikit nak recalculating. Geram ooo... Sampai silap masuk simpang akibat si GPS yang hampehhhhh....

Sampai jugak ke HUKM pukul 3. Fuhhh... Memang gamble la mak buyung ni bawak kereta. Lepak kat HUKM sampai pukul 7. Konon keluar lambat sebab nak elakkan jammed. Rupanya mimpi siang la aku. Tak berani nak ikut jalan lain. Ikut balik jalan datang tadi. Lalu Federal Hiway. Jammed gila!!!!

Lenguh kaki aku tau. Dah la kereta manual. Tukar gear 1, gear 2. Kekadang boleh la gear 3. Paling sakit hati orang yang guna emergency lane. Dah tak reti nak queue sangat ke hape??? Ko dah tak tahan nak terberak sampai main haruk je emergency lane tu??? Dengan sorang pompuan ni dah la ko bawak kereta mahal lepas tu kat emergency lane laju nak mampos siap himpit-himpit aku. Heeeee.... Memang tekanan perasaan la woi bawak kereta kat Klang Valley ni...

Ok la. Aku dah ngantuk sebenarnya. Penat sesangat. Balik tadi pun bli KFC take away je. Dah la menonong je tak pi tempat order terus pi tempat bayar. Hahaha! Malu wokey.. Malu... ;p Dengan kebulurannya. Macam tak cukup je makan 2 ketul ayam dengan nasi yang lebih semalam.

So, aku nak tido. Esok kalau larat ada la aku bangun pi keja. Ingat nak pi jenguk adik dengan abah lagi. Kesian abah. Dia kata tak ada duit tapi aku nak bagi dia duit tadi dia tolak. Masuk balik beg aku. Hmmmmm....


Ok. Gudnite all. Kak Ita dah selamat beradu. Aku pun nak tido jugak. Daaaaa...



No comments: