SaYa SayaNg AnDa :)

Friday, December 17, 2010

Kot Ye Pun Nak Kejar Payment Agak-Agak La

Tajuk kat atas aku tujukan pada orang bank yang asek la keja ko nak call orang padahal baru lewat sehari dua bayar atau baru sekali sekala ko terlewat bayar.

Aku kena dengan CIMB. Aku ada cdt card CIMB yang aku dah lama la tak guna. But still ada la balance payment yang aku kena buat. Bukan over limit pun. Tapi dah malas la nak guna. Karang aku pulak over belanja bila asek guna je kan.

So, balance payment aku memang bayar every month without failed. Nak bayar lump sum selalunya tersasar la sebab duit nak guna buat itu ini.

Ada la sekali 2 aku terlewat sikit bayar dari tarikh patut bayar dia. Bukan tak nak bayar ok. Tapi aku tak sempat nak ke bank dengan macam-macam urusan. Nak bayar tru M2U pun server kat opis ni sangat la menjengkelkan.

Terus berderu naik nombor kat hp aku ni. Bila jawab rupanya orang bank remind suruh bayar. Macam kan aku ni ada amnesia macam cerita dalam tv tu. Sekali sekala boleh la tahan lagi kan. Padahal lewat sehari je pun.


Tapi pagi tadi dah over ok.


Aku kan ada meeting pagi tadi. N bulan ni aku very the busy. Memang ingat nak pi weekend je la. Tapi berkali-kali call guna lain-lain nombor even aku dah reject.


Aku reject sebab aku dok buat presentation. Even vibrate pun macam mengganggu. Tapi adekah call lagi n aku reject lagi. Tak sampai 2 saat call lagi. Dan kali ke 5 darah aku dah mendidih ye.


Lepas aje present terus aku keluar jawab call n selamat la ko dibahasakan dek aku. Bukan aku nak kurang ajar ke hape tapi agak-agak la kalau orang dah reject call tu maknanya ada hal la. Tak payah la ko nak call sampai nak abes bateri hp aku tu.


Kalau aku ni tak bayar sampai 3-4 bulan ko call la sampai nak tercabut wayar fon tu. Ni tak sampai setengah bulan lewat ko punya kejar macam orang tak bayar setahun.


Abes aje aku bayar kad ni mampus la aku terminate. Ntah apa-apa je.



No comments: