SaYa SayaNg AnDa :)

Thursday, November 3, 2011

Seram Sekejap Semalam

Assalamualaikum

Hidung adelah masih srot sret. Makin melampau pulak kadar pengeluaran hingus ni. Hana dok menenen pun meleleh. Lap pakai baju je la. Hahahaha! Jangan budak bertuah tu berjangkit dengan aku dah la.

Semalam masa balik keja aku telah menyeramkan diri sendiri di dalam keta. Masa tu dah masuk jambatan dah. Dengan keadaan hujan nye. Aku pun melayan la lagu kat radio. Kebetulan pulak lagu tu aku suka dengar. I.. I.. love u like a love song baby... *ulang 3 kali. nguahaha!* Selena Gomez ek nyanyi.

Tengah syok melayan lagu tetiba aku dengar suara lelaki bercakap. Tapi bukan dalam radio. Dah.... Mana pulak datang suara tu??? Aku rasa aku sorang je kot dalam keta. Konon berani tengok kat cermin pandang belakang, feeling-feeling cerita seram. Hahahaha! Poyos.

Tetiba suara tu senyap. Lepas tu dengar lagi. Aku dah cuak dah. Tengah-tengah jambatan pulak tu. Mana buleh stop kat jambatan. Kalau kat tepi hiway mau aku benti keta pastu lari keluar kot. Penakut jugak ko kan senah.

Disebabkan tak ada choice maka aku toleh ke belakang jugak kejap-kejap cari bunyi suara apekah dalam keta ku ini.

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

Chait!!!! Rupa-rupanya bunyi radio walkie talkie laki aku. Busuk sungguh tau! Dia letak kat dalam beg n beg tu ada kat seat belakang. Kena himpit lak dengan sweater dia.

Dia kan letak segala barang dia dalam keta aku semalam. Dia pulak balik rumah naik motor lenggang kangkung mak limah je.

Tak pasal-pasal semalam aku menyeramkan diri sendiri.

No comments: