SaYa SayaNg AnDa :)

Wednesday, November 23, 2011

Ngantuk.....

Assalamualaikum

Aku adelah sangat-sangat-sangat mengantuk..... Huarrggghhhh!!!! *menguap*

Semalam ye la pasal tengok bola kan. Tapi hari ni apesal ngantuk melampau??? Balik semalam pun ala-ala nak drive sambil tutup mata dah.

Sampai je rumah semalam pas balik keja terus mandi manda, makan-makan, layan Hana n Amir lepas tu pukul 8 aku dah angkut Hana masuk bilik. Amir kalau ummi dia dah masuk bilik dia pun ikut la sambil mulut bising suruh aku bukak tv dalam bilik pulak.

Bagi Hana nenen dengan aku-aku sekali belayar. Tapi dalam pukul 9 terjaga. Nak bukak mata punya la payah. Bangun nak makan ubat aku la. Lepas makan ubat sambung tido balik. Amir pun dah selamat tido sebelah aku.

Dalam pukul 11 terjaga lagi dengar bunyi hp laki aku. Sape call malam-malam ni hah?! Dengar dia borak-borak kat fon sayup-sayup je. Lepas abes jawab fon dengar dia merungut lak. Aku tanya apesal. Rupanya dapat call nak suruh pi operasi.

Dah kunci-kunci pintu lepas laki aku pi keja *dia pi tinggal kunci rumah dia kat opis* sambung tido sambil menenenkan Hana sebab dia pun bangun sama.

Elokkkkk je aku sedap tido tetiba terkejut macam nak terlompat dari katil sebab ada orang ketuk cermin tingkap bilik. Laki aku rupanya. Kat luar suruh aku bukak pintu. Mesti dok panjat pagar rumah tu. Ape dah takde hp nak call ke? Buat terperanjat ai je tau. Bangun pulak pi bukak pintu. Huhuhu...

Pukul 4 pagi Hana bangun lagi. Tapi macam nak tak nak nenen je. Resah semacam. Check-check pampers penuh. Patut la kejap karang pusing kiri, kejap pusing kanan. Tak selesa. Tukar pampers dia pulak. Sumbat nenen terus tido.

Aku pun sambung lagi tido. Pukul 5 bunyi alarm hp. Huwaaaaa!!! Aku stop kan. Rupanya stop terus. Tersedar pukul 5.45. Selalu hp tu kalau aku stop alarm dia akan snooze tetiap 15 minit. Ni takde lak. Dah terkocoh kacah aku bangun pi mandi.

Dah mandi n siap-siap pi kejut Amir pulak. Keja aku kan mengantor bebudak ni pi balik rumah Toksu. Pagi aku hantar. Petang aku amik. Abah dia lenggang kangkung. Alasan, carseat dalam keta aku. Cisssss!

Tukar pampers Amir. Hana baru tukar pukul 4 so tengok tak berak pulak. Start enjin. Time nak angkut bebudak masuk keta dengar Tok Amir tanya apesal basah kat lantai. Adekah pampers Amir baru tukar dah bocor???? Iyeeeeee.... Sekali kencing terus bocor. Tahan kencing ke hape anak aku ni?

Tukar pulak lagi pampers Amir dengan baju seluar semua. Angkut bawak masuk keta. Zasssss! Ke rumah Toksu depa. Hana senyap dalam keta. Angkat Hana bawak masuk rumah ade bauan ye. Berak dalam keta rupanya. Huhuhu... Takpe, mintak tolong Toksu la cuci. Kihkihkih....

Kesimpulannya aku penat terlampau n tak cukup tido sebab tu aku ngantuk. Hahahaha! Boleh buat conclusion gitu?

No comments: