SaYa SayaNg AnDa :)

Tuesday, November 29, 2011

Cuti 3 Hari So Hari Ni Mood Malas

Assalamualaikum

Kat opis. Hari ni mood malas. dah 2 hari aku tido mati. Bunyi alarm pun tak dengar. Memang penat bebenor je gaya ek. Semalam Amir masuk bilik bagitau dia uh uh pun aku memang dah tak sedar. Nasib baik laki aku ada tak keja. Kalau tak kesian anak bertuah tu. Berselepet taik kat bontot.

Hari ni jugak aku sakit belakang. Dengan mengantuknya. Bendera merah sudah berkibar pagi tadi. Jadi mood aku memang ke laut la.

Weekend lepas aku lepak rumah akak aku je. Hari Sabtu tak pi mana. Dok melangut basuh baju yang dah menimbun macam Everest tu. Laki aku pi kenduri. Aku tinggal berdua je dengan Hana. Amir pun follow apaknya. Jadi buleh la aku tido sekejap dengan aman damai.

Hari Ahad dah plan dengan akak aku nak lepak rumah dia makan-makan. Aku tolong makan je. Muakakakakaka! Adik aku yang kat Shah Alam tu balik. Kebetulan semalam b'day dia. So, buat la makan-makan sikit. Tapi b'day girl yang masak. Keskes... Pemalas sungguh akaknya. Siap request pulak nak mee kari. Hahahaha!

Jadi melepak la di hari Ahad dari pagi sampai petang dengan adik beradik aku. Pagi tu siap ikut pi pasar. Angkut sekali anak-anak aku yang bertuah. Amir memula nangis takmo naik keta. Dia ni ada pe'el kalau bukan keta ummi or abah dia memang tak nak naik. Tapi nak tinggal dia pun tak nak dengan opah dia. So, angkut jugak la. Paksa dia masuk keta. Sampai pasar elok pulak. Siap pau keychain katak lagi.

Hana pulak sepanjang kat pasar tu berkelek la dengan aku. Tak bawak stroller. Ate bawak keta kelisa je. Mana muat nak taruk stroller dengan bontot-bontot lain nak dok dalam tu gak. Naik muscle tangan aku senah. Hahahaha! Budak Hana tu dah 6 kilo rasanya. Serius keras dah muscle kat lengan ni. Kikikiki! Hana pulak siap syok lagi tido atas tetek omak eh.

Semalam pulak saje bawak bebudak ni jalan-jalan. Hana asal dalam keta cari tetek pastu tido. Amir pulak tak reti dok diam. Kejap ke depan, kejap panjat ke belakang. Siap dok dalam carseat adik dia. Sebelum tu kan tu carseat dia. So, feeling-feeling kecik kembali la tu. Relax pulak dia dalam tu.

Pi singgah Longwan kat Kepala Batas. Belikan Amir beg Angry Bird. Hehehe... Baju Angry Bird aku dah beli masa pi pasar hari Ahad tu. Pagi tadi dia bawak dah beg dia pi rumah Toksu. Comel je.

Beli lagi 2 pasang baju. Since Amir still pakai baju yang aku beli masa dia baby dulu. Muat lagi nok. Senteng sikit la. Kita beli la baju baru. Karang orang kata mak pak eh dedua keja tapi tak mampu beli baju anak pulak. Hahahaha!

Ada jugak aku ushar kedai jamu kat situ tengok bedak ronasutra. Tapi ushar je la. Beli tak lagi. Aku tengah testing diri sendiri dengan krim megik ni. Dah nampak ok baru la nak beli bedak n segala mak nenek wishlist aku. Hehehe... Siap ada wishlist lagi senah.

Tu je la weekend aku n cuti Awal Muharam.

Oh, kepada yang bertandang ke blog ni rasanya tak terlewat lagi aku nak ucapkan Selamat Menyambut Tahun Baru 1433H. Semoga mendapat keberkatan di tahun baru Islam ni. Dan semoga perubahan yang berlaku ke arah kebaikan. Amin....

Happy Belated Birthday jugak pada member ku Benzura. Semalam b'day dia. Aku lupa nak sms. Tapi takpe, aku wish dalam ni. Kasi femes sama dia. Hahahaha! Ok Ben, semoga success selalu ye. Pe cite blog dah sunyi sepi beb. Heheheh....

No comments: