SaYa SayaNg AnDa :)

Friday, November 11, 2011

Aniversari Yang Sentap

Assalamualaikum

Aku kat opis. Masuk opis lambat sikit hari ni. Kan baru balik dari Putrajaya semalam. Sampai rumah dah malam. Sangat la penat. Dengan mencari parking pagi tadi amat seksa. 3 kali kot aku pusing-pusing. Guard tu kata parking penuh sebab ramai orang daftar kawen hari ni. Bangunan persekutuan la kata kan. Jabatan Pendaftaran pulak 1 bangunan dengan kitorang. Tarikh hari ni kan cantik, 11/11/11. Tu yang ramai daftar kawen tu.

Hana dah tido masa aku sampai rumah. Amir pulak berlengas dengan minyak gamat. Ahahahahaha! Sat lagi aku cerita.

Naik pajero jabatan ke sana. Sengal belakang aku sampai sekarang. Sebab dok terhentak-hentak. Huhuhu... Memula kata dapat Wira. Tetiba hari nak pi tu kata kena naik pajero sebab kunci wira ada sorang tu bawak balik rumah. Ohhhh....

Nak tak nak naik la jugak. Asal boleh gerak. Laju jugak driver tu bawak. Driver adelah sama nama dengan anak aku. Hehehe! Dah boleh dipanggil pakcik. Umor dia dah 51.

Sepanjang dalam pajero tak tido aku. Menemankan Pak Amir tu. Sebab tengok dia pun rupa dah ngantuk. Kejap-kejap dia ubah duduk. Kejap karang dok tepuk-tepuk pipi. Aku lak yang seriau. Last-last ajak borak. Walaupun aku ni pendiam. Wakakakaka! Borak aje la apa topik yang buleh. Sampai Pak Amir tu siap cerita macam mana dia leh kenal dengan bini dia. Apekah? Hahaha!

Stay kat Kajang. Hotel Uptown Imperial. Hotel baru tu. Tapi jauh la dari kedai. Kalau dok Hotel Uptown yang dekat Metropoint tu mesti aku sakan bershopping. Yang bestnya hotel tu ada sedia van kalau ko nak pi merayap. Dia akan hantar la. If dah puas berfoya-foya call je n diorang akan amik.

Malam tu aku sms la tanya bebudak buat apa. Rupanya Hana nangis tak berenti. Sampai terketar badan. Buat macam-macam semua tak mau. Aku suruh la laki aku bagi baju aku yang belum basuh. Dia kan dah biasa petang aku ada dengan dia.

Tak pasal-pasal aku kena marah. Kata sebab aku bagi direct feeding kat anak sebab tu budak tu nangis. Motif nak marah-marah aku? Selama ni aku direct feeding n tinggal kat toksu dia masa aku pi keja takde pulak budak tu buat perangai. Ni baru suh tengok sehari dah nak angin-angin dengan aku. Ayat sms tu pulak amat menghiris kalbu. Aku ingat sampai mati ye bang. Aniversari kawen aku kena maki. Memang sampai bebila la aku ingat.

Lupakan pasal tu. Time aku sampai rumah semalam Hana dah tido. Amir tak tido lagi. Dok tunggu aku. Laki aku tetiba pulak baik macam hape. Buat macam takde apa-apa lak tu. Tetiba lak Hana merengek. Macam tau-tau je aku dah balik. Boleh bau kot. Hahaha! Yang si Amir aku tengok apesal la muka berminyak-minyak. Macam orang minyak.

Aku sebab sentap dengan Abang Misai kan buat tak tau je la nak tanya pun. Dia lak cerita tanpa ditanya. Amir main minyak gamat kat bilik tok dia. Tok dia tengah solat. Dia amik botol minyak tu, dia tuang atas carpet kecik dalam bilik. Lepas tu dia sapu minyak tu atas kaki dia.

Tok dia abes solat je terus dia cakap,

'Amir sapu ubat.' sambil tunjuk kaki.

Hahahahaha! Bertuah punya anak. Dah tak memasal la dengan tangan bercapuk minyak tu sapu pulak kat pipi. Tido malam ummi peluk bau minyak. Terus aku lumur bedak pulak kasi wangi. Kot tak tengik gamat anak aku.

Hari ni pulak Abang Misai ke KL. Tengok enjin bot ape tah. Hal kerja. Aku malas nak tanya. Esok dia balik kot. So, malam ni tido dengan anak-anak la. Amir tu pantang tengok aku bagi susu kat adik dia. Karang dia pun,

'Mi, nak tu.'

Makna dia, 'ummi, nak susu'. So, kena la prepare susu dia awal-awal. Sebab dia ni bila dah baring mintak susu tu takde makna la dia nak bangun capai sendiri botol dia. Aku jugak kena amik. Saje nak jeles dengan adik Hana dia.

Ok, panjang la pulak. Aku nak tido jap. Penat tak hilang lagi. Kan rehat Jumaat panjang. Hehehe...

Papai~~

1 comment:

sentap said...

Harini dh hari sabtu.. jgn dok sentap lagi.. :D