SaYa SayaNg AnDa :)

Friday, February 11, 2011

Cerita Checkup Semalam

Salam

Semalam MC hari ni kena datang opis jugak. Demam dah ok la kot. Tapi badan macam lemah-lemah lagi. Perut pun kadang-kadang denyut sakit kadang-kadang ok. So, malas aku nak ke hospital.

Pagi ni ntah la. Macam emosi terganggu. Hari-hari pun terganggu aku rasa. But sebab ada kawan call semalam. N dia cakap la budak yang dok emel aku tanya pasal aku mintak tukar n mintak draf surat tu kat aku rupanya nak mintak tukar dengan budak kat wilayah.

Makin tertekan pulak aku rasa.

Semalam dah petang pulak baru la laki aku sms. Masa tu aku checkup kat klinik gomen. Dia cakap hp dia kena pegang dengan officer. Abes tu tak reti-reti nak bagitau aku sebelum tu. Tak ke kalau jadi apa-apa kat aku dia memang takkan tau sebab tak tau nak contact dia macam mana.

Dah la aku balik kampung hari ni hari ahad dia kena pi keluar lagi. Serius aku dah nak gila ni.

Checkup semalam pulak. Urine ok. Tak ada kencing kotor maka diagnosis aku bahawa aku sakit perut sebab kencing kotor awal-awal dah boleh reject. Maka kemungkinan appendiks tu masih ada.

Hb nampak baik la. Tak merah. 12 tu kira bagus la kan. Tapi tang berat failed dengan jayanya. Berat turun mendadak. Dari 63kg ke 61.8kg. Kalau bulan depan turun lagi kena refer ke doktor untuk scan. Baby ok ke tak.

Dah la masa timbang berat tu dia tak panggil pun. Tetiba je aku kena panggil untuk check blood pressure. Bila aku tengok kat bahagian berat tu dah ada orang tulis berat aku 63.2kg. Ewah... ewah... Nak tipu ka? Aku cakap dengan nurse yang check bp tu aku belum timbang berat lagi.

Tengok-tengok berat turun. Kan ke jauh tersasar tu. Malas nau ke nak amik timbang aku?

Dah, aku tak ada mood ni. Pepagi bawak kereta dah meleleh air mata. Kepala pening. Perut pun denyut-denyut. Petang ni aku balik kampung dalam keadaan tak gembira even cuti sampai Selasa. Laki aku keluar nanti sampai 3-4 hari. Siapa nak jaga Amir?

Kesian kat Amir la....

p/s:bos panggil masuk bilik dia pulak... benci btui...

2 comments:

SaYraH WonDerLanD said...

Sakit tu juga salah satu dugaan drp Allah. Jadi awak banyak la bawak bersabar ye =)

Em nape ye org kita suka buat keja sambil lewa? Nak timbang berat org pun susah ke??siap menipu lg berat org..aishh....

ejaMaria said...

jgn stress sangat... nnt efek kat baby...
klu perut rasa tak sedap sangat better gi spital... check yerr...
take care...