SaYa SayaNg AnDa :)

Monday, February 14, 2011

Amir Yang Makin Lasak

Salam.

Aku kat rumah. Cuti. Sambung cuti maulud nabi esok. Lagi pun lepas ni mana ada dah cuti tersepit macam ni. Maka, amik peluang. Rehatkan diri anda.

Sebenarnya tak adalah rehat mana pun. Si Amir ni melasak Ya Rabbi. Huhuhu... Ni pun dapat menaip sebab dia dok tido dalam endoi tu. Pagi tadi dia bangun awal. Tengok sepupu dia pi sekolah lepas tu babai abah dia pi keja.

Hilang je abah dari pandangan mata terus dia follow ummi naik atas katil sambung tido sampai pukul 10. Hahahaha! Buruk eh perangai. Dah la mak mertua dok sekali. Aku bantai membuta tanpa segan silu.

Bangun tido mandi manda Amir sudah dera ummi lor. Kejap karang tengok fish dengan udang dia dalam akuarium kat luar rumah. Lepas tu mintak ummi letak dia atas kusyen buat macam dok atas kuda. Siap kena goyangkan pulak tu. Letih wooo...

Gigi geraham Amir dah tumbuh ye. 2 batang kat bawah. Aku tak perasan pun. Abah dia la terperasan masa tu dia tengah melalak nganga mulut luas-luas. Sekarang pe'el dia merajuk dengan menangis sekuat hati.

Lepas tu suka nak panjat naik atas perut n loncat-loncat. Atas perut abah boleh la. Atas perut ummi sorry ye. Banyak kali gak dia try nak naik. Bahaya betul.

Sekarang suka jugak melompat. Padahal tak terangkat pun badan dia. Hahaha! Lagi macam nak terbalik ke belakang ada la. Macam-macam sekarang ni.

Tapi tang bercakap memang sangat berat mulut ye. Yang keluar dari mulut dia, 'uuuuu.. uuuu.. aaa... aaaa...'

Sikit bunyi pun aku tak faham. Tunjuk lori bunyi gitu. Tunjuk fish bunyi gitu. Nak susu bunyi gitu. Adekah sebab tak banyak communicate dengan dia maka jadi cenggitu. Risau pulak aku.

Apa pun ummi happy tengok Amir happy.

No comments: