SaYa SayaNg AnDa :)

Tuesday, February 1, 2011

Banjir Dan Mesir

Salam

Hari ni baru nampak cahaya matahari terang mengilih. Dah berapa hari mandom je. Hujan tak berenti. Banyak tempat dah banjir kan.

Baca blog best fren aku masa kecik, Puan YatEhkram sayu je. Aku dulu pun sekolah yang sama. Dari darjah 1 sampai darjah 6. Memang kalau banjir kat situ la tempat penempatan sementara. Tengok la orang ramai-ramai dok dalam kelas. Makan tido semua kat situ.


Kesian tengok mangsa-mangsa banjir ni. Sehelai sepinggang je. Lagi-lagi budak kecik yang tak tau apa-apa. Sedihnya... Dugaan Allah S.W.T.


Aku pernah merasa kot banjir. Masa kat rumah tok aku masa memula pindah balik penang dulu. Tapi tak teruk sangat kot. Air naik sampai paras betis. Siap adik aku main tangkap-tangkap ikan yang masuk rumah. Belakang rumah tok ada sawah. Tu yang tetiba ikan pun tumpang dok dalam rumah. Hahaha! Tapi kalau ada ular la paling takut. Huish... Bertempiaran lari.


Dah lama kot rumah tok tak banjir. Ke aku yang hilang ingatan? Piang!! Huhuhu....


Tengok berita pulak pasal kat Mesir sekarang ni. Ish... Kesian student yang kat sana kan. Kalau dah cara-cara merusuh macam tu mana nak cari makan. Nak keluar pun kena bawak kayu ke, besi ke sebab tetiba takut kena serang. Kedai semua ofkos la tutup.


Patut diorang tu semua kena bawak balik Malaysia je. Sebab sangat ngeri aku tengok berita pun. Dengan kereta kebalnya. Polis dengan tentera pun tak nampak batang hidung dah. Ish... Takut...


Semoga Allah melindungi semua rakyat Malaysia yang study kat sana. Hope diorang ni dapat la dibawak balik secepat mungkin kan.


Eh, tetiba aku serius. Sesekali. Aku tengah pikir masalah negara ni. Termasuk la masalah aku yang macam tak nampak jalan pun orang nak amik kisah. Hantar tweet pun tak ada balasan. Hantar komen kat FB pun buat tak tau.


Tak apa la. Sabar je la selagi sisa kesabaran masih ada ni. Allah.... Tolonglah hambamu ni...




 

No comments: