SaYa SayaNg AnDa :)

Friday, May 22, 2009

Menjawab tag dari puan Yat Ekhram

Puan Yat telah menge'tag' saya.... Maka ini lah jawapannya. Jeng.. Jeng...




  • Tempat pertemuan anda dan suami untuk pertama kalinya


Heeeee…. The Summit Bukit Mertajam. Tapi bukan dating oke. Masa ni tengah jalan-jalan dengan adik aku. Tak silap time tu aku tengah cuti semester kot. Ingat-ingat lupa. Tahun 2001.

Dia tengah jalan dengan member dia yang jugak kawan kakak aku. Terjumpa pasal kawan kakak aku mintak no hp kakak aku n yang tukang simpan nombor fon adalah Abang Misai sebab masa tu dia je ada hp.

Kebetulan dengan no hp aku sekali dia orang mintak. Hahahaha… Tu yang berkenal-kenalan tu.


  • Pandangan peribadi anda terhadap sikap atau ciri2 pada dirinya ketika mula2 berkenalan…


Mula-mula secara officialnya berkenalan adalah lepas aku balik ke kolej. Dia msg n calling-calling kacau aku. Aku mana amik no fon dia masa dia amik no aku tu. Sengal tak aku. Huhuhu… So aku tak tau siapa makhluk tuhan mentel yang kacau hidup aku.

Bila dah tau itu adalah Abang Misai maka aku rasa dia ni adalah gatai sebab berani kacau-kacau aku. Hahaha! Bukan main lagi masa jumpa kat Summit tu macam pendiam. Tak banyak cakap. Banyak sengih aje. Cet!

Tapi masa mula-mula jumpa tu aku dah tersuka tengok muka dia. Macam sweet aje. Pedulik la orang kata tak hensem pun. Aku yang tengok suka hati lah aku nak kata sweet ke, sweat ke…



  • Tempat ‘dating’ di mana dia meluahkan perasaan pada anda …


Tak ada dating-datingnya. Macam mana aku nak jumpa. Aku masa tu study kat Shah Alam. Dia pulak dekat Terengganu. Dalam hp lah nak berdating pun. Tapi aku ter’reject’ pulak. Huhuhu….

Tapi masa dia ajak bertunang aku ingat. Dalam kereta masa nak pi makan. Tahun 2007. Masa tu dekat time nak kenduri kahwin akak aku. Aku tengah cuti-cuti Malaysia kat kampung.



  • Jika anda masih ingat, ayat yg dia gunakan ketika meluahkan perasaannya …


Masa mula-mula kawan dulu tahun 2001 ni. Dia tanya aku 'kita ni couple ke kawan?' Aku dengan jujur lurus bendulnya jawab 'kita kawanlah dulu.'

Konon-konon sebab still study so nak kawan ajelah dulu.

Abang Misai macam merajuk n kami lepas tu jadi renggang. Aku pulak blur pasal masa tu sebenarnya dah suka-sukaan dengan dia. Lepas tu dia pun ada awek lain. Then terus lost contact.

Tahun 2006 contact balik. Dia baru lepas putus chenta dengan awek dia. Tengah kecewa lah tu. Aku pulak ngorat-ngorat dia. Dia mula-mula tak nak couple-couple ni. Aku pulak merajuk. Aku cakap kalau tak nak sudah. Anggap aje kita tak pernah kenal. Hahhahaha! Aku adalah mengugut ye. Kawan sekejap terus dia ajak bertunang.

Ayat dia ‘Kita tunang jom!’

Aku ingat dia main-main masa tu. Masa nak hantar aku naik train balik ke KL malam tu dia terus jumpa abah aku n cakap nak hantar rombongan merisik. Wahahaha! Sebab masa tu aku kata kalau betul-betul nak bertunang cakap sendiri dengan abah. Dia buat betul-betul rupanya. Sebab tak nak aku pulak lari tinggalkan dia.



  • Berapa lama hubungan anda hingga ke jinjang pelamin?


Nak kira start dari mula-mula kenal ke apa ni? Kalau mula-mula kenal dari tahun 2001 sampai tahun 2008. Ada lah dalam 7 tahun.

Kalau start berchenta n serius tu dari hujung tahun 2006 sampai 2008. 2 tahun je.



  • Berapa lama usia perkahwinan anda sekarang?


Nak dekat sama dengan usia pregnancy I lar… Hehhehe… Kita orang nikah 9/11/2008. Kenduri pulok 13-14/12/2008. So dah 27 minggu bersamaan dengan 6 bulan 3 minggu.




  • Kejutan yg pernah dia buat pada anda …


Dia belikan ini….

Jam Casio. Harga malas nak tanya.



Sebab bini dia ni nama je officer tapi jam pon tak pakai. Dulu ada jam seploh hengget. Tapi dah mampus bateri dia n aku malas nak tukar.

Siap balut cantik-cantik dalam kotak lagi gitu. Masa ni tengah pregnant 4 months.


Dia datang dari Penang ke Shah Alam pujuk aku masa aku ugut tak pernah kenal dia tu. Muahaha… Ala, masa tu kebetulan dia pun ada interview dekat Melaka so terus datang la nak pujuk-pujuk aku. Cair la jugak. Keskeskes… Tapi kalau tak ada interview tu tak adanya dia datang kot.





  • Perancangan anda dan dia dlm rumahtangga …


Of course lah nak rumah tangga kita orang kekal bahagia romantika d’amor sampai lah ke hujung nyawa. Ececece… Jiwang pulak…. Lalala~~



  • Bagaimana dia melayani karenah anak2 ?


Baby on da way lah.. Hehehe…

Insya Allah, dia boleh jadi abah yang baik. Sebab nanti Abang Misai yang kena baby sit coz baby akan stay dekat kampung. Hukhukhuk… Sedey… Bila nak dapat tukar ni???




  • Hubungan suami anda dengan keluarga sebelah anda..


Even family kita orang duduk 1 taman je tapi dia adalah amat segan untuk jumpa pak n mak mentua dia. Maybe baru lagi kot. Lagi pun aku sendiri susah nak balik kampung. Kalau aku ada so dia ada lah menepek kat rumah family aku.

Lama-lama nanti rapat jugak. Betul tak? Slow n steady orang kata. Hehe…


Siapo yang eden nak tag? Bersedia semua???? Muahahaha!

Puan Ezan a.k.a Intan Aizan

Cik Benzura. Kau tak kahwin lagi tapi sila adjust soalan. Keskeskes...

Cik Yan. Juga sama seperti Cik Benz. Akekeke...

Puan Misbehave Mummy Alya

Cik Ally. Sama lah macam Ben dengan Yan, sila adjust soalan anda.



N sesiapa yang rajin rasa tak ada kerja sila lah buat tag ni. Dadidada~~



No comments: