SaYa SayaNg AnDa :)

Friday, May 8, 2009

Aku tonton drama swasta live hari ni

Alhamdulillah... Kenyang...

Pukul 3 lebih baru makan nasik. Kebuluran... Kebuluran... Even pagi-pagi dah tibai roti canai 2 keping. Ngehehe...

Orang yang aku kirim beli nasik tu lambat bebenor baliknya. Sampai ke Sunway kau cari makan ye. Dah nama pun Jumaat yang mulia. Confirm lah ramai keluar. Kata pun rehat lama kan. So, jalan pun jammed sebab semua orang pun nak keluar.

Aku rasa hari-hari pun menu aku sama aje kalau kirim kat orang. Mesti nasi ayam. Semalam pun makan nasi ayam. Kelmarin pun. Muka pun dah macam ayam. Hakhakhak... Macam dah tak ada benda lain kau boleh makan. Ntah lah ek. Aku rasa itu aje yang senang n banyak jual pun. Cepat pun cepat. Tak adalah nak susahkan orang nak tunggu lama-lama.

Sebenarnya aku bukan nak cerita pasal nasi ayam. Intro je tu. Huhuhu...

Kau orang nak tau tak, *dah macam makcik bz body je haaa* tadi aku tengok drama swasta secara live. Tak dapat tengok kat mana-mana stesen tv nih.

Budak-budak bertuah ni lah. Boleh pulak kau orang nak bertekak dalam opis ni kan. Dah lah duduk depan bilik aku aje. Aku mula-mula dengar bising-bising aku buat derk je. Kejap lagi wahh!!! Suara anda adalah amat high pitch ye. Ini tak boleh jadi. Dah lah bahagian aku. Confirm amat menarik perhatian ramai.

Aku keluar dengan muka berkerut *konon-konon garang* siap cekak pinggang. Tapi dia orang boleh selamba lagi bergaduh. Amboi... Tak respek i langsung.

Aku tengok yang sorang ni dah meleleh air mata. Yang sorang lagi yang bergaduh ni tengah sarat pregnant pulak. Apa aje lah budak-budak ni....

Aku panggil sorang anak buah aku masuk. Tanya apa jadi. Dia pun cakap lah, insiden rasa terasa hati. Ingatkan berebut kawasan jajahan tadi sampai bertekak nak terkeluar anak tekak segala. Pasal terasa aje ke?

Tak lama lepas tu anak buah aku yang dah meraung ni masuk pulak bilik aku. Mengadu. Yang pregnant tu tak masuk pun. Rupanya yang pregnant tu sentap pasal kena tegur dengan yang sorang ni apesal keluar rehat lama sangat. Padahalnya budak tu awal-awal nak bergurau aje. Dah meleret-leret pulak.

Aku rasa preggy mummy tu emo terlebih sebab due nak bersalin dia hujung bulan ni. Pengaruh hormon lah tu tiba-tiba nak menyentap tak tentu hala. *Adekah aku pun bakal begitu??* Risau kot pikir pasal bersalin. Tu yang terbawak-bawak tu.

Aku malas nak masuk campur. Karang kalau aku angin kau orang jugak yang rasa tempias aku pulak kan. So aku suruh lah anak buah aku tu buat tak layan aje. Jangan layan orang emo ni. Karang elok-elok bertekak jadi berparang pulak. Aku tak kuasa nak jadi saksi oke.

Anak buah aku kat opis ni dah jadi macam berpuak tau. 1 puak adalah sebelah preggy mummy punya geng. 1 puak lagi adalah geng yang malas mencampuri urusan orang lain. Dia orang ni buat kerja dia orang sendiri. Kira dah macam tak geng lah dua puak ni.

Yang geng preggy mummy adalah anti dengan geng buat kerja sendiri. Sebab dia kata dia orang ni berlagak pandai n bagus. Ini aku dapat tau dari staf aku yang dok atas pagar ruyung. Yang geng buat kerja sendiri pulak malas nak layan geng preggy mummy yang suka memerli dia orang.

Nak dijadikan cerita masa anak buah aku yang sorang ni dok bertekak dengan preggy mummy ni sorang daripada geng buat kerja sendiri dah membacking anak buah aku. So dis preggy mummy amatlah tak puas hati ye.

Lepas aku buat sesi perdamaian *dah macam perang aku rasa ni ada sesi berdamai pulok.* dia orang ni senyap lah. Sebab aku kata jangan sampai aku panggil meeting tergempar time-time tu jugak *Ugutan secara halus*.

Aku ingat dah abes lah perang dunia rupanya tak lagi. Baru sekejap tadi pulak ada sorang lagi anak buah aku ni kata ada berita sensasi. Alahai....

Sesi bergaduh telah bersambung time rehat pulak dah. Venue adalah di lobi opis tingkat bawah. Geng buat kerja sendiri bagitau dia orang telah diserang oleh geng preggy mummy sebab kes salah sorang membacking anak buah aku.

Kau orang ni perangai kanak-kanak riang lah. Isk...Isk...Isk....

Pakal aje aku tak ada kat bawah. Kalau tak dah memang semua aku bagi warning letter aje. Hamik korang. Nak sangat bergaduh kan.

Disebabkan aku tak ada kat tempat kejadian so aku tak nak amik apa-apa action sebab aku dengar cerita orang aje. Salah amik action aku pulak yang kena balik.

Silap-silap orang dendam kena santau pulak aku. Huuuuu... Ngeri... Ngeri...



1 comment:

b3nz said...

apekah begituu? ahahhahhahaaa! lawak plak opismet ko nih. eh, perangkawan kontrak xde ke? adekah aku masih mengharap lg ni...sob..sob...