SaYa SayaNg AnDa :)

Monday, May 18, 2009

Badan lemah dan tekanan perasaan melanda

Sangat tak larat hari ni. Pagi-pagi bangun dah rasa tak sedap badan. Lemah aje. Kepala pun pening-pening.

Tapi masih gigih ke opis. Banyak kerja nak kena settle.



Hari Jumaat malam Sabtu dalam pukul 1 lebih macam tu aku tak boleh tido. Nak tau kenapa? Aku bermimpi ngeri yeeee... Mimpi dikejar hantu. Entah apa-apa lah mak buyong ni mimpi pelik-pelik. Tido tak basuh kaki gamaknya.

Memang amat real aku rasa mimpi tu. Hantu tu boleh duduk atas badan aku pulak. Waaahhhh!!!! Takutttt!!!! Aku dengan beraninya cuba tolak-tolak hantu tu. Macam bagus aje kan. Dalam masa yang sama aku cuba lah nak bukak bijik mata ni.

Nak nangis aku takut. Tapi bila dah tau mimpi aku cepat-cepat pejam mata balik. Sebab aku tido sorang-sorang dan keadaan bilik adalah amat gelap. So, aku takut kalau aku bukak mata terus hantu main cak-cak pulak depan mata aku ni. Gilo!

Tak berapa lama lepas tu aku dengar bunyi sms. Nak tengok sms pun bukak sebelah mata je. Abang Misai rupanya. Terus aku mengadu kat dia. Dah aku rasa macam nak nangis balik. Selalu kalau balik kampung aku mimpi takut-takut ni aku peluk dia. Ni aku nak peluk siapa? Hukhukhuk... Nak balik kampung!!!



Weekend aku tak buat apa-apa pun. Berkubang aje kat rumah. Pagi Sabtu adalah keluar pi pasar pasal teringin nak makan nasi lemak daun pisang. Lepas tu melarat beli kuih macam-macam. Masa nampak tu bukan main lagi selera macam naga. Tapi bila dah sampai rumah tak adanya aku habiskan.


Pagi Ahad pulak keluar ke pasar seksyen 13 yang dekat stadium tu. Punyalah ramai manusia. Parking penuh sokmo. Aku park jauh sikit so kenalah berjalan. Sampai pasar dalam pukul 9 lebih. Gatai pungkoq sangat nak makan ayam golek makanya gigih lah ke pasar.

Tapi dalam pukul 10 dah tak larat nak berjalan dah. Pukul 10 dah panas macam pukul 12 tu. Aku yang dah memang hitam ni rasanya dah rentung terus kot. Jumpa je ayam golek, jalan-jalan kejap terus challo. Tak larat weh. Dah lah pasar tu besar. Boleh tertanggal tapak kaki ni kalau nak tawaf satu pasar tu. Tak pasal-pasal aku yang tergolek.


Cuma aku agak rajin lah sebab selain berkubang aku kemas rumah. Tukar cadar dalam bilik. Basuh baju. Sapu-sapu sampah. Sawang n habuk-habuk semua aku lap. Barang-barang dalam kabinet dapur yang dah tak boleh guna tu aku campak dalam tong sampah. Kira aku buat 5S lah ni. Lepas tu dah berkira-kira nak mop lantai pulak.

Malam tu terima lah akibatnya atas kerajinan yang melampau. Belakang aku sakit macam nak tercabut. Wargghhhh!!!! Macam-macam posisi aku tergolek tapi sakit belakang tu tak nak hilang jugak. Suruh adik aku sapukan ubat yang doktor bagi pun sama aje rasa dia. Huhuhuhu.... Tu lah kalau dah namanya rajin tak kena tempat. Tak sedar diri perut tu dah besar sampai tak nampak kaki. Lagi nak buat kerja teruk-teruk.


Patut lah hari ni aku tak larat. Cececece... Alasan aje tu.

Lepas tu pagi-pagi ni aku dah tertekan sebab bos aku dah bagi tekanan pada ibu mengandung ni. Tak baik tau bos... Buat ibu mengandung tertekan... Dah aku rasa nak MC sampai bersalin nanti. Pressure betul lah!


2 comments:

Yat Ekhram said...

beb,

aku pon mimpi shreaaaaaaaaam tau.
mimpi pontianak mintak baby aku.huwaaaa..tula malam tu aku ngan hubby balek late nite ngan hubby.Pastu membebel2 la mak aku kata kgn kuar malam2 time preggy..
menatang setan2 ni suke kaco baby tau..

*** aku pon tgh emo ni,laki aku dah naik kapal semula :( :(
sungguh sedey kan berjauhan ngan hubby dlm keadaan boncet2 camni :(

AmiYs said...

yati - aku pun xtau cane leh mimpi hantu tu... wuwuwu.. takutttt!!!

mmg sedih pon... dgn keje mcm toot ni...