SaYa SayaNg AnDa :)

Wednesday, May 20, 2009

Manggis idaman yang sedap

Aku yang bengong ke blogspot yang bengong ek? Apesal ada blog yang dia lambat update? Ah, abaikan kebengongan itu semua.




Kenal tak buah apa kat atas tu? Ok anak-anak, kalau tak kenal jangan duduk Malaysia. Pi duduk Benua Antartika sanun.

Eh, tapi hari tu aku pi pasar ada sorang budak ni kata timun tu terung. Oh, anak bandar zaman sekarang.... *sambil menggeleng-geleng*

Aku dah lama kepingin buah manggis ni. Semalam masa pi pasar jumpa lah pulak. Kalau tak payah bebenor nak jumpa. Dah musim buah ke ek? Durian pun ada aku tengok. Perempuan preggy buleh makan durian tak? Sebab tu pun aku teringin jugok. Huhuhu...



Aku beli sekilo manggis semalam. Tapi malam semalam sebab aku belayar awal so aku tak sempat makan. Hari ni bawak pi opis 4 bijik. Dalam pic dah tinggal 3 bijik sebab sebijik aku dah telan. Time aku menaip ni semua dah selamat masuk perut aku. Sedapnya... Nyam... Nyam....

Tiap-tiap kali balik kampung aku ada lah merengek dekat Abang Misai. Nak buah manggis... Nak buah manggis... Siap muncung-muncung merajuk bagai sebab dia tak dapat belikan. Mana nak cari manggis time bukan musim. Saje nak kena piang sekali. Sudahnya semalam beli sendiri jugak ler.



Lepas tu lunch aku makan ni....



Makcik tak ada selera nak makan nasik. Itu pun masa aku amik pic tu aku dah makan separuh. Banyak gila koey teow dia. Jenuh aku nak habiskan. Sampai sekarang tak habis-habis lagi. Perut aku pun dah sengkak.



Aku rasa petang ni aku nak pi klinik lah. Sakit bawah perut ni tak hilang-hilang pulak. Tak selesa betul rasanya. Time-time belum gaji ni macam-macam pulak penyakit nak datang. Isk... Isk....


2 comments:

Misbehave said...

masam i preggy pon ngidam manggis..sedap kan kan kan..:)

amiys said...

misbehave - yeee... sgt sedap... rasa nk beli lagi sbb dah abes... huhuhu...