SaYa SayaNg AnDa :)

Monday, October 4, 2010

Cerita hari Sabtu

Salam semua :)

Lambat sikit aku update. Sebab aku masuk opis lambat. Badan rasa macam tak larat gila. So, aku rehat-rehat sebelum masuk opis.

Penat sangat kot. Gila Sabtu Ahad langsung aku tak rehat. Non stop berjalan je kejanya. Tapi bukan suka suki berjalan ek.

Hari Sabtu pagi-pagi buta dah bangun. Lepas mandi semua aku dengan housemate aku, Kak Ita pi PKNS. Dalam pukul 10 macam tu. Nak cari hadiah kawen untuk staf aku. Kedai letrik belum bukak aku dengan Kak Ita dah terpacak kat situ. Hahahaha!

Lepas beli hadiah balik rumah membalut pulak. Hasil balutan adelah sangat tak berseni. Sebab main balut je. Huhuhu... 

Siap-siap pi kenduri kat Kg Melayu Subang. Haaa... Masa nak masuk simpang nak ke dewan tu ada sorang pompuan ni bawak kereta Kenari hitam dok meroyan kat aku. Angkat-angkat tangan macam bagusssss sangat. Ikutkan marah aku memang dah naik la middle finger. Tapi buat apa layan orang bodoh kan.

Jalan kat Kg Melayu Subang tu dah la kecik. Ada 1 lori bagak besar ni nak keluar dari jalan tu. yang kitorang ni nak masuk. Depan aku kereta dah bersusun. So, aku nak masuk ke kiri tu memang kena tunggu la. Yang pompuan gila ni nak masuk simpang tu jugak tapi dia dari arah bertentang aku.

Kereta dah banyak bersusun so memang tak gerak la. Yang pompuan gila ni pi angkat-angkat tangan kat aku suruh aku reverse. Eh, ko ni buta kot tak nampak ke belakang aku pun ada kereta tengah tunggu nak masuk simpang jugak. Aku tau la ko duduk kawasan tu tapi apekah penglihatan ko ni rabun tahap maksima sampai ko tak nampak kereta memang tak bergerak kat situ. Bongok oke.

Heran aku dengan orang yang tak reti nak sabar ni. Padahal rumah sekangkang kera je. Nak terberak sangat ke ko sampai emo tak tentu hala.

Dan aku sepanjang nak ke dewan adelah menyumpah seranah pompuan tu. Nasib la aku tak nampak no kereta ko. Kalau tak elok jugak kot aku pampang kat sini. Kalau ko baca blog ni sedar-sedar la sikit ye. Bukan ko sorang je bawak kereta kat jalan tu.

Ok, hilangkan emo. Sambung cerita kenduri. Staf aku adelah sangat cun dengan baju pengantin kaler merah. Huuuiiiii... Berseri sungguh pengantin baru. Tetiba feeling-feeling pengantin. Hahaha! Selamat Pengantin Baru ye Siti Rohani dan Azrin. Semoga bahagia sampai akhir hayat. :):):)

Gambar nanti aku upload. Sebab ada dalam kamera. Dalam hp gambar aku je banyak. Muakakaka! Amik kesempatan bergambar kat majlis orang. 

Lepas balik kenduri aku dengan Kak Ita pergi bershopping di Mydin. Jalan jammed gila eh hari Sabtu tu. Apesal aaa??? Ramai sangat ke buat open house? Dah pi Mydin pi Giant pulak. Agagaga~~

Last sekali pi melawat member yang baru dapat baby. Dah sebulan orang tu beranak aku baru terhegeh-hegeh nak pi melawat. Dah la tunggang terbalik cari hadiah untuk baby pulak. Huhuhu... Semua pun last minit k.

Ok, nanti aku sambung cerita hari Ahad pulak. Cerita semalam la. Cerita adelah emo sepanjang hayat. Hoh! Mencik ok. Sebab semalam aku kena kerja. Berkhidmat untuk negara.

K, nak buat keja. papai!




No comments: