SaYa SayaNg AnDa :)

Friday, September 28, 2012

Nak Naik Flight Ke?

Assalamualaikum

Ok, iols busy bee sangat hari ni. Next week ada meeting straight seminggu. Dah nak kena buat slide presentation n kumpul report anak-anak buah tersayang.

Then 4hb kena pi HQ ada meeting jugok. Pitams la kan meeting kat Putrajaya tapi sehari je. Hari Khamis pulak tu. Buat la hari Jumaat. Boleh jugak aku meleseh-leseh ke tempat lain mencoci mata. Ni nak cuci mata hape sehari. Kelip mata je sempat.

Jumaat tu ada meeting kat opis pulak. Serius penat la gitu.

Maka disuggest dek member yang kena pi Putrajaya dengan aku untuk naik flight. Oh My! Oh My! Naik flight?

Aku baru sekali je rasa naik flight. Kebetulan masa tu ada meeting kat Kedah masa aku dok Shah Alam dulu. Tu pun dah seriau tak hengat dunia aku dalam tu. Macam beruk kena belacan pun ada dah rupanya. Tak senang duduk. Kejap toleh kiri. Kejap toleh kanan.

Budak sebelah aku dalam flight masa tu bantai tido baik punya. Padahal tak sampai sejam pun dari KLIA ke Alor Setar. Sampai pramugari datang hantar kacang pun dia tak bangun. Siap tersengguk sebelah aku. Nak aje aku tolak kepala budak tu.

Pakcik sebelah aku pulak baca paper non stop. Aku dok tengah-tengah pulak. Memang terkebil-kebil je la tengok orang.

Pakai seat belt lepas tu nak bukak menggelabah tak reti. Nak mintak tolong orang malu la pulak. Nampak nau la baru 1st time naik flight. Jadi terpaksa menggodek secara sendiri. Mesti pakcik sebelah aku heran apesal kejap-kejap aku dok terbelek-belek seat belt tu. Hahaha!

Time nak landing paling takut. Dengan bunyi kuat. Terhentak-hentak. Rasa macam nak terjun masuk bawah kerusi. Jakun sangat kan. Huhuhu...

So agak-agak macam mana aku nak naik flight kali ni. Adekah akan jadi beruk buat kali kedua?


2 comments:

Anonymous said...

he he pengalaman menarik tu!

mamaelly said...

hihihi sama la kita..takut naik flight walaupun tiap2 tahun mesti akan naik flight balik kampung hubby.. hihihi