SaYa SayaNg AnDa :)

Tuesday, September 25, 2012

Minggu Hujan

Assalamualaikum

Pagi ni hujan lebat yang amat. Dari rumah tu masa letak Hana dekat carseat memang lebat. Lepas tu reda kejap. So, hantar anak-anak pi rumah Toksu diorang hujan gerimis je. Hana pulak pagi ni tak nak kat Toksu dia. Bergayut kat aku. Dah la aku kejar masa. Hujan-hujan confirm jem punya la.

N memang betul pun. Masuk aje hiway dah slow. Dekat jambatan lagi slow. Sampai tengah jambatan pulak hujan lebat selebat lebatnya. Kesian orang yang naik motor kan. Abang Misai pun naik motor. Awal pulak dia sampai opis. Meredah hujan lebat pulak laki aku hari ni.

Kemalasan sangat nak pi keja kalau hujan lebat kan. Sambung tido lagi best. Dah la tengah sakit pinggang ni. Malam semalam pun kepala pening-pening. Dengan Hana pi gigit-gigit pulak. Sakit tau. Nak menyusu main-main. Lepas tu pi ngap pulak. Memang ummi tak nak layan la.

Tapi kesian pulak lepas tu. Dia dok tarik-tarik badan aku. Bagi balik nenen terus tertido. Perangai dah la suka menendang sana sini. Fuhhh.... Sabor je aku dengan budak Hana ni.

Amir macam biasa, layan diri. Dapat bendera 1 Malaysia dia terus dia senyap n tido. Tu datang angin baik la tu.

Ok la, ada borang dah masuk ni. Nak kena check. Check lambat makin menimbun aku jugak yang pening.

Tata~~


1 comment:

kak tini (umialya) said...

bestnya hujan, sejuk sikit..