SaYa SayaNg AnDa :)

Wednesday, September 26, 2012

Stress Di Jalanraya

Assalamualaikum

Morning all. Aku kat opis la. Mana lagi kan. Pagi ni Hana buat perangai lagi. Kali ni dia peluk carseat pulak. Macam nak tercabut carseat tu bila aku angkat dia tadi. Punya la gigih tak nak keluar dari kereta. Dah pandai dah anak bertuah sorang ni.

Bila dah letak dalam rumah elok pulak nak main dengan Amir. Ish.... Sabor je la ummi oiii...

Dekat tol jambatan pulak aku dah jadi macam naga. Naga berasap hidung je kan. Aku berasap hidung, telinga, mulut semua. Pantang betul aku dengan orang yang tak reti nak queue n potong queue tapi tak ada adab. Main menyondol depan aku sikit pun tak bagi signal. Dah la laju ntah dari mana.

Aku terasa nak maki je tapi sabar.... Sabar.... Sabar..... Tarik nafas.... Hembus perlahan.... Ramai pulak hari ni buat perangai yang musibat tu. Aku ni gigih la dok queue panjang-panjang.

Dekat trafic light dekat nak masuk town pulak lagi la gila. Lampu tempat aku still hijau. But aku dah stop sebab lane depan dah panjang. Kalau aku pi ke depan jugak aku akan dok dalam petak kuning. So, bila dah nampak clear n aku boleh ke depan aku pun masuk gear n gerak. Tetiba ada motor ni keluar. Dah la ko bawak anak weiii!!! Lampu ko belum hijau lagi la. Apesal ko keluar. Aku pulak yang dah tersentak-sentak nak control dari langgar dia.

Pitam aku bawak kereta hari-hari. Stress! Balik pulak hadap jem. Selalu jem sebab ada eksiden atas jambatan. Kalau takde eksiden mesti lori rosak. Yang lori ni pun 1 hal. Time dah tau orang nak dekat balik la dia pun kalut jugak nak lalu.

Malam semalam aku mengigau. Abang Misai la kejut aku. Dia cakap aku dok sebut,

'Adik mana adik?'

Tengok-tengok mata dok pejam. Hahahaha! Mesti kepenatan melampau la tu. Ntah apa aku mimpi pun aku tak ingat. Rasa macam tak ada pun mimpi. Mesti aku rasa aku terbangun n tengok Hana tak ada sebelah aku. Cari-cari tak jumpa sampai tanya macam tu.

Hana pun semalam apehal tah tido melasak sangat. Sampai hujung kaki aku dibantainya. Nyaris nak jatuh katil sampai aku kena kejut laki aku pasal aku nak bangun tak boleh. Hana dok tido atas kaki.

Tapi memang malam semalam aku tido tak sedar apa. Hana merengek nak susu pun aku sumbat tetek je. Dah la susu badan sendu. Sori la Hana, Ummi penat bebenor.

K, sat lagi ada meeting. Babai~~




No comments: