SaYa SayaNg AnDa :)

Thursday, September 6, 2012

2 Orang Budak Telah Menyebabkan Ummi Mengantuk

Assalamualaikum

Pagi ni gerimis mengundang. Gelap mendung je haa macam nak hujan lebat. Semalam 1 hari suntuk hujan. N tido malam adelah best sebab sejuk. Tapi ada jugak part tak bestnya. Amir n Hana pulak selsema.

Bila dah selsema maka pasti la ada insiden yang menguji ummi n abah dia. Hahaha! Kesabaran aje la dah jadi mak bapak ni ye.

Amir hidung berhingus. Batuk sikit-sikit. Tapi pukul 12 malam tadi dia batuk terus muntah. Aku tengah tido terbangun dengar dia muntah. Abang Misai terus terlompat. Hana pulak memang dah kejap-kejap merengek. So, aku dok pujuk si Hana.

Tengah Abang Misai dok bersihkan muntah tu Amir batuk n muntah lagi 2nd round. Haaaa.... Kali ni selambak. Abes segala tilam n baju dia penuh muntah. Dah.... Terus kena tukar baju. Pulak tu siap nak memilih lagi baju tu. Huhuhu... Sungguh la anak teruna sorang ni tau.

Lepas sapu vicks Amir tido balik n lena. Tak batuk dah. Kali ni adik pulak. Hana nafas dok berbunyi-bunyi. Hidung dia tersumbat. Merengek-rengek la. Mula-mula aku bancuh susu. Minum tak abes pun. Dia cari nenen pulak. Tapi tetap merengek.

Rupanya nak tido berpangku. Pitam ummi hang ni Hana. Pukul 1 lebih sampai 2 pagi aku pangku dia sambil aku pun tersengguk. Dah tak boleh tahan aku letak gak atas tilam. Dia merengek sumbatkan nenen. Jadi dia tido bergayut la malam tadi. Aku jugak la tahan sakit sebab sebelah ni nipple crack tak baik-baik. Yang tempat sakit tu la kegemaran dia. Huwaaaa!

Sekarang aku sangat mengantuk n bawak kereta tadi pun aku rasa macam nak tido. Tapi memikirkan kalau aku tertido pasti akan tido tak bangun-bangun so gigih la mencelikkan mata.

Sampai opis nak tido pun tak sempat sebab aku ada meeting ni. Aku pengerusi pulak tu. So, ada benda nak kena revise.

Tolong~~ Mengantuknya~~

T____T


No comments: