SaYa SayaNg AnDa :)

Thursday, September 13, 2012

Pagi Ni Nampak Pelangi :)

Assalamualaikum

Sejuk je pagi ni kan. Hujan dari tengah malam tadi rasanya. Aku tido pukul 9 lebih. Memang tak sedar apa dah. Botol susu bebudak pun Abang Misai yang basuhkan. Pasal bini dia dah pengsan. Hahaha!

Pagi ni pi keja hujan renyai-renyai. Hana pun orang usik-usik buat derk je sambung tido. Angkat nak letak dalam kereta pun tido jugak. Angkat bawak masuk rumah Toksu dia pun tido lagi. Amboi... Mengantuk sungguh anak ummi. Amir je elok bangun siap tanya itu ini. Mulut mak nenek pagi-pagi. Siap tegur Mak Long dia,

'Awalnya Mama hari ni.'

Hahaha! Kalau dah start bercakap tu memang tak jangka la ayat-ayat dia. Ayat buku pun ada.

'Wahhh.. Hebatnya kapal korek ni ummi..'

Perkataan hebat tu yang mahal tu. Aku pun tak guna perkataan tu untuk berborak-borak. Kihkihkih....

Oh, pagi ni nampak pelangi. Masya Allah, cantik sangat. Betul-betul kat kaki bukit. Sesiapa turun jambatan hala ke bandar Georgetown mesti nampak. Aku selalu nampak pelangi. Semoga hidup pun seceria dan secantik pelangi yang colourful tu.

Pagi ni jugak murah rezeki. Staff belanja makan nasi lemak. Sedap nasi lemak tu. Lauk ikan masin.

Tengahari ni pun murah rezeki jugak. Ada jamuan raya kat seksyen nun di wing sebelah sana. Tak payah keluar duit beli makanan.

Esok jamuan raya seksyen aku combine dengan seksyen 1 lagi. Main coursenye adalah laksa, ketupat, rendang, lontong. Yang lain-lain bawak potluck sendiri. Aku dah beli dah bahan nak masak pagi esok. Jangan tak terbangun sudah. Takkan nak menggoreng dekat opis pulak. Hahaha!

Ok, aku sakit perut sebenarnya ni. Dari pukul 4 pagi tadi. Dah ke toilet pun. Tapi still sakit. Melantak tak ingat doniya sangat kan minggu ni. Seminggu full dengan jamuan raya. Perut la jadi mangsa sebab tuan dia ni main bedal je apa yang ada.

Aku nak sapu pati halia bara sat. Kasi kurang sikit sakit.




No comments: