SaYa SayaNg AnDa :)

Monday, September 24, 2012

Birthday dan Weekend

Assalamualaikum

Weekend aku tak ke mana sangat pun. Hari Sabtu birthday aku pon dok memerap kat rumah. Nama je birthday girl tapi takde can berelax-relax. Masak tetap masak. Basuh baju tetap basuh baju. Sidai tetap sidai. Lipat tetap lipat. Uruskan bebudak tetap la uruskan bebudak. Kepenatan....

Oh, thanks pada yang sudi wish aku ye. Aku memang tak on reminder birthday aku dalam FB. So, yang tau saje yang wish. Dalam blog ni saje je aku tergedik buat hebahan. Hahaha! Fefeeling retis sekali sekala apa salahnya. ;p

Aku mintak takoyaki pun tak dapat. Alasan tempat tu jauh nak pi n dah petang baru aku cakap. Iye la tu.

So, Ahad terasa nak makan pasembor pulak. Orang Penang sila sebut dengan mahraj yang betul, pasemboq. Huahuahaua!

Maka bergerak ke Carrefour Seberang Jaya la kita. Macam tempat lain takde jual pasemboq beria ke Carrefour tu. Pasal hari tu rasa adik aku bawak balik macam sedap. Tapi Abang Misai tetap la kata pasemboq kat kedai mamak jugak yang sedap. Sila abaikan laki aku tu sebab dia memang tekak mamak maklum la keturunan pun mamak.

Dan kat Carrefour tu jugak la boleh melepaskan si Hana dengan senang hati. Hana ni lain sikit dari Abang Amir dia bab berjalan. Amir memang takut n jenis berkepit. Hana ni idok le begitu. Lagi dia tolak tangan yang dok pegang dia ade la. Siap main lari-lari dengan bebasnya kat food court sampai aku kena kejar.

 Pasemboq dah habes ditelan. Sempat snap time dah selesai je. Hehe...

 Minum air ni pasal malas nak pi beli jauh-jauh. Depan meja je. Each A Cup. Dia stok-stok air macam coolblog tu. Sedap la jugak. Sebab aku taruk pearl yang bebola hitam kecik-kecik buat kunyah-kunyah tu.

 Ini la heroin kita pada hari itu. Tu tengah pikir nak lari ke mana ntah.

Panjat tepi tiang yang dekat sebelah kerusi. Memang takde makna la nak pegang budak lasak ni.

Itu saje la aktiviti weekend aku. Ahad pun aku masak jugak. Ada satu cerita kelakar oleh Amir Ridhwan. Nanti aku cerita. Aku nak pi beli makan sat. Lapar bebenor pulaknya.

Asek la makan. Puasa bila nak ganti tah.


No comments: