SaYa SayaNg AnDa :)

Monday, September 24, 2012

Amir Yang Western

Semalam aku masak 3 jenis lauk. Sambal sotong, udang goreng dengan petai n sayur goreng. Sayur tu aku guna carrot dengan jagung muda tu. Sabtu buat sup dengan 2 jenis sayur tu jugak. Tu namanya rajin terlebih. Hahahaha!

Amir kan suka makan udang goreng. So, sebab ummi dia ni teringin nak makan petai maka campur la sikit petai dalam tu. Semua benda pun aku teringin ni. Apekah??

Jadi petang semalam lepas dia bangun tido aku ajak la makan. Amir sekarang cukup susah la nak ajak makan. Dah kurus anak aku. Dia nak makan jajan, coklat, keropok. Tu je la yang sedap dia makan.

Konon dengan masak udang goreng kunyit tu nak la dia makan. Jadi aku bubuh la nasi dengan sup n udang tu sikit. Aku suapkan sebab baru lepas mop lantai. Koser sangat la nak mengelap lantai balik. Hahaha! Teruknya la ummi Amir ni.

Suapan pertama n kedua oke je dia makan. Sebab aku bagi sup ayam dengan carrot je. Masuk suapan ketiga tiba-tiba,

'Eee... Ummi busuk apa ni?? Busuk apa ni??!'

Bluwekkkk... Dia luah balik nasi dia dalam pinggan. Aku tengok pelik-pelik dah. Apesal pulak budak ni.

'Amir takmau makan dah.'

Terus dia lari pi baring tengok tv. Aku sua pun tak nak makan. Abang Misai tunjuk kat udang tu. Rupanya yang busuk tu bau petai. Suapan ketiga tu aku letak udang dalam nasi dia. Hahahaha! Adoi la....

Sungguh western sekali Amir Ridhwan. Bau petai pun terus tak nak makan. Lepas ni tak boleh la aku goreng udang dengan petai lagi. Kena goreng kosong je. Hehehehe....


No comments: