SaYa SayaNg AnDa :)

Thursday, June 30, 2011

Semoga Tok Tenang Di Sana

Assalamualaikum

Hari ni baru aku free. Ada keja kot tapi macam blur je nak buat. Semalam pun aku chair perbincangan petang main bantai je. Ade la buat perbincangan 15 minit je sebab semua pun muka toya nak balik dah. Aku tanya semua pun no response. Hampeh betui...

Kelmarin aku cuti. Aku pi buat test air gula tu. Manih melecaih kata orang utara. Terkebil-kebil nak abeskan 1 mug tu. Amir tengok je la muka ummi dia yang pelik time minum air.

Sebelum pi klinik nak amik darah kali kedua lepas minum air gula tu kakak aku sms. Tok aku sakit kuat. Rumah tok aku dengan rumah aku ade la dalam 15 minit ke 20 minit je naik kereta. Ke kurang lagi ek? So, aku pun pi la klinik dulu amik darah.

Elok je pas amik darah kakak aku sms lagi kata tok aku dah meninggal. Kalut aku balik rumah n siap-siap tukar baju. Call laki aku yang tengah terbongkang sebab malam semalam tu dia keja. Amir hantar pi rumah tok su sebab aku tau mesti lama punya aku kat rumah arwah tok.

Last aku jumpa tok masa sepupu aku bertunang. Tak sempat tok nak tengok cicit dia yang lagi sorang ni....

Tok ni mak pada abah aku. Nak kata ada sakit kronik tu aku rasa tak ada. Cuma tak berapa nak larat je la. Umor pun dah 74 tahun kot. Just sebelum tu arwah ada demam-demam n kaki dia bengkak. Arwah meninggal dalam pukul 10 lebih pagi. Pagi tu dia boleh lagi bangun pi mandi sendiri n makan seketul kuih.

Apa pun aku doakan semoga arwah tok dicucuri rahmat. Maafkan la cucu tok yang jarang sangat jenguk tok ni. :(

Al-Fatihah.

No comments: