SaYa SayaNg AnDa :)

Monday, June 27, 2011

Dah Bagitau Pun Kena Bebel Jugak?

Kan hari tu aku jumpa pakar kan. Siap dapat MC lagi. N aku dah inform timbalan aku dengan call dia ye bagitau aku maybe lambat or EL sebab tak tau lagi settle pukul berapa semua. Kalau tak aku try dapatkan MC.

Ingatkan dah inform macam tu dia puas hati la. So, bila dah dapat MC tu aku tak la bagitau dia aku tak masuk opis. Ingatkan dia ni tau la kalau dok melangut tunggu turn kat hospital ni berapa punya lama.

Tadi aku pi la bilik dia nak hantar borang cuti untuk esok. Esok aku nak settle MGTT test *minum air gula itu* n buat checkup terus. tetiba dia membebel kata aku tak inform dia aku tak masuk opis hari tu.

Aku ni dah macam confuse. Aku cakap kan aku call dia pagi tu yang aku nak EL or maybe kalau masuk opis pun lambat. Ingatkan dia lupa aku ada call. Adekah rupanya nak jugak aku inform kalau aku dapat MC or EL.

Adoi laaaaa.... Dah inform awal-awal kot. Adekah menjadikan aku tak inform dia aku dapat MC menjadi motif untuk dia membebel? Kalau macam tu baik la aku tak payah call pepagi buta tu bagitau aku ada checkup n akan EL kalau checkup abes lambat.

Lepas ni kalau checkup lagi memang la. Apa aku buat semua aku sms. Paling best MMS sekali. Time amik urin aku sms, 'baru lepas amik urin ni puan'. N MMS gambar urin aku.

Kalau doktor baru lepas seluk aku nak sms 'doktor baru lepas seluk saya punya tuuuttt ni puan.'

Kalau doktor baru lepas scan pun kena bagitau 'doktor dah scan puan. Baby still breech.'

Lepas tu kalau nurse dok tulis bila next appointment pun aku kena bagitau 'Nurse dok bagi appointment baru ni puan'.

Lepas tu lagi bagitau pulak. 'Sekarang dah lebih 4 jam saya tak masuk opis puan. Doktor bagi MC.'

Macam tu kot baru nak puas hati. Pelik betul aku. Macam aku tak inform langsung. Bila aku tak inform langsung pun bising. Bila dah inform pun bising jugak. Abes tu nak buat guano lagi nih???

No comments: