SaYa SayaNg AnDa :)

Thursday, July 12, 2012

Entry Campuran

Assalamualaikum


Baru abes meeting. Yeahhh... Meeting dari pagi tadi. Baru settle sat ni. Pengsan oke. Asek hadap meeting je. Penat otak. Lagi penat dari angkat batu tau.


Report meeting tu baru pagi tadi aku siapkan. Bawak balik rumah. Nak siapkan kat rumah la kunun.... Tidokan la si kecik tu awal sikit. Hana ni bagi dia main sampai penat lepas tu umpan dengan nenen. Mesti tertido. Hahaha!


Time dia dah tido pulak aku pi settle benda lain dulu. Mandi la, basuh segala botol susu. Ntah apa lagi aku kelebet. Bukak lappy, baru buat sikit Hana dah merengek. Aisey....


Sambung kasi nenen. Tup.. Tup... Dengan ummi dia sekali belayar. Hahahaha! Terbangun pun pasal pi buat susu lepas tu bantai tido balik.


Bangun dalam pukul 4, taip-taip sikit pastu tutup lappy. Pi dapur, goreng roti telur, sosej, masak air, bancuh teh, bancuh susu bebudak then mandi. Kat opis baru terhegeh-hegeh sambung buat report. Memang tak jadi la kalau bawak keja balik rumah ni.


Eh, pagi tadi ada eksiden kat jambatan ek. Aku lalu masa tu ada la nampak lori bomba segala. Tetiba dengar radio ada kemalangan maut rupanya. Lori dengan kereta. Budak opis cakap kereta tu tayar ke atas. Lori pulak hancur. Betul tak betul idok le aku tau.


Esok aku ingat nak balik awal sikit. Nak pi buat keja luar kat kawasan Seberang ni. Oh, hari Sabtu adik laki aku bertunang. Kek tunang baru semalam aku tempah. Hahaha! Orang yang nak bertunang tu selamba badak je. Orang lain pulak kalutkan hantaran dia. Ciskek betui budak ni.


Tapi yang abang baru nak bertunang. Adik dia pulak tetiba cakap nak nikah lepas puasa. Apekegilenyebudakbertuahini.....


Jadi, akak-akak eh yang tolong memeningkan kepala sendiri memikirkan pasal adik-adik nih. Senang betui korang jadi adik-adik ek.



No comments: