SaYa SayaNg AnDa :)

Saturday, August 1, 2009

Jalan sorang-sorang petang tadi

Petang tadi aku pi check up. Sorang-sorang jek. Lepas hantar adik aku balik kampus Puncak Alam. Lepas tu jalan-jalan kejap kat Shah Alam Mall Seksyen 9 tu.


Saje nak pi sorang-sorang. Sebenarnya pi Puncak tu bertiga. Tapi adik aku yang sorang ni ntah apa angin dia. Aku malas nak layan.


Aku hantar dia balik rumah lepas tu aku blah pi klinik.


Scan baby ye tadi.


Aku : Doktor, boleh ke tau berat baby ek?

Doktor : Eh, boleh je.


Masa tu doktor tengah sibuk-sibuk scan lah aku dok tanya. Doktor tunjuk jantung, kidney, kaki. Semua-semua lah.


Doktor : Berat baby dalam 2.82kg. Nanti time nak dekat bersalin tu dalam 3kg lebih la.

Aku : Ooo... Ok...


2.82kg ek. Nak dekat bersalin nanti 3kg lebih. Huuuuu... Dah dok terbayang besar mana lah anak aku tu. Macam mana nak keluar nanti. Mula lah kepala otak pikir bukan-bukan. Hohohoh...


Tadi masa nak hantar adik aku tu tengok banyak betul jalan jammed. Kenapa ek?


Sebab KL lumpuh pasal rusuhan ISA tu ke? Hoooo... Sampai ke Shah Alam jammed dia yea.


Aku pun pelik kenapa lah diorang ni sibuk nak merusuh segala. Korang ni... Kalau cedera ke hape siapa yang susah. Diri sendiri jugak. Agak-agak lah kan.


Tadi lepas check up tu Abang Misai call. Lepas tu aku cakap lah berat baby 2.82kg. Adekah cuba membandingkan berat baby dengan berat aku sekarang. Huuuuu...


Gurauan yang amat sensitip yeaaaaa.....



No comments: