SaYa SayaNg AnDa :)

Tuesday, August 14, 2012

Tekak Tak Sama Rasa... Majoriti La Menang...

Assalamualaikum

Kat opis masing-masing dah mood raya kot. Tengok macam malas je nak datang keja. Termasuk la aku. Kihkihkih....

Mak mertua aku sakit kaki. Semalam berbuka dengan lauk yang laki aku beli. Tapi Abang Misai pi berbuka kat luar. Ada majlis berbuka puasa dengan bos besar. Dan aku sudah nampak sinarnya bahawa aku la yang akan berhempas pulas kat dapur menyiapkan juadah raya.

Masalahnya sekarang aku ni tekak jawa. Time raya makan ketupat nasi, kuah lodeh dengan rendang. Silap-silap aku buat ayam masak ungkep. Tapi family laki aku tekak utara. Makan ketupat palas, kuah kacang dengan kari ayam. Halaaaahaiiii....

Dan agak kekagetan bila Abang Misai suruh aku buat ketupat palas raya ni. Haku mana reti la weiiii... Makan reti la. Hari tu pun terkial-kial aku tolong mak mertua aku balut ketupat palas tu. Ketupat segera lagi aku terror kan.

Tak pasal-pasal je tadi aku menggoogle cara-cara memasak ketupat palas. Sebagai persediaan kalau kena suruh dek mak mertua. Kari ayam tu aku boleh lagi handle. Kuah kacang pun aku tak reti sebab aku tak suka makan kuah kacang sangat.

Nampaknya aku kena menggoogle cara masak kuah kacang pulak. Huhuhu...

Ni yang tak suka bila tekak ni tak sama selera.


No comments: