SaYa SayaNg AnDa :)

Wednesday, August 1, 2012

Semalam Punya Cerita

Assalamualaikum


Yeahhh... Baru nak update. Aku kat opis. Tak cuti pun. Semalam beria la aku balik awal. Sebab risaukan budak Hana. Aku sms Abang Misai suruh hantarkan ubat kat rumah Toksu. Lepas tu tanya la Hana ok ke. Abang Misai cakap dia baru lepas muntah segala. Panik mak nak. Terus berkira-kira nak balik awal.


So, aku pi meeting dulu. Lepas abes meeting dengan gigih menghantar sms kat immediate bos mintak time off. Tunggu punya tunggu dari pukul 12 sampai pukul 1 lebih tak balas pulok. Adeh.... Tensen.... Dah la semua bos tak ada kat opis. Aku nak mintak time off pun kena sms tapi tak berbalas.


Oke, kita hantar kat pengarah pulak. Kot la dia balas kan. Tunggu la kot ada reply. Tapi harapanku hancur berderai. Nak blah macam tu je aku macam waswas. Ye la, tak pasal pulak kena bambu. Punya la jujur, tulus dan mulusnya. Akekeke, puji diri sendiri.


Sebab dah tak ada reply aku pun pi la surau solat dulu. Tak apa la, Hana ok je kot. Balik macam biasa aje la rasanya.


Masuk je bilik lepas abes solat hp berbunyi. Timbalan aku call. Tanya aku ke yang sms. Dia tak simpan nombor aku pasal baru tukar hp. Amboi bos, baru tukar blackberry dah lupa nombor staff ye. ;p


Dia ingat aku dah balik lepas hantar sms tu. Dia tanya aku kat mana. Lagi sekali dengan penuh kejujuran aku cakap aku kat opis. Terus kalut bos aku suruh balik. Hahahahaha! Ye la, aku sms dia ckp aku nak mintak time off pasal anak aku demam n muntah.


Maka berdesup la aku balik. Heeeee.... ;p


Dan selamat juga aku balik awal. Dengar radio ada eksiden atas jambatan pukul 5. Oh, confirm jammed. Yang eksiden tu rupanya ada staff sini jugak. Bumper to bumper diorang cakap atas jambatan tu. Ntah berapa bijik kereta tak diketahui.


Sampai rumah Toksu Amir dan Hana belum masuk rumah lagi aku dah dengar riuh rendah suara Hana. Aik??? Tak demam ke?


Oh, Hana dah pandai cakap sikit-sikit. Kalau abah dia panggil bah! Bah! Terjerit-jerit selagi orang tak jawab dia panggil. Aku dia panggil mah! Mah! Apekah? Aku bukan Kak Mah okeh. Hahaha! Tak reti lagi nak panggil ummi. Tibai je la kan. Tapi kadang-kadang semua pun dia panggil bah. Abang Amir dia panggil Aba. Hehehe... So sweet la budak Hana ni.


Tengok oke je budak bertuah tu. Badan dia tu on off panas. Aku suspek pasal gigi dia nak tumbuh. Gigi atas sekali keluar sampai 4 batang tu. Mana la tak demam. Dah la suka gigit aku sekarang. Paling sakit bila time menenen dia tertido pastu dia ngap tetek aku. Huwaaaaa! Sakit gila. Dah nak kena cerai susu dah budak ni. Lagi pun dia nenen tu bukan sebab lapar ke haus. Saje je ketagihan. Time nak tido je mula la mencari.


Pagi tadi masa aku iron baju lepas sahur tetiba je Hana keluar dari bilik cari aku. Dengan muka baru bangun tido tu. Comel je la hai. Abah dia boleh tak sedar Hana turun dari katil cari ummi pasal selalunya kalau dia bangun aku tak ada dia mesti melalak. Abah dia kata,


'Abang sedar tapi tak terbangun.'


Cait. Macam tu pun ada ke?


Hoih, panjang pulak entry ni. Petang ni nak suruh Abang Misai beli daging arnab la. Tak pernah rasa. Semalam masa cari ayam golek tersinggah kedai ayam percik. Brader tu ada jual daging arnab n rusa tapi dah abes. So, nak tengok hari ni ada ke tak. Macam sedap je. Sebab ayam percik brader tu jual sedap btui. Cukup rasa.


Eh, mengidam melampau pulak. Mengalahkan orang mengandung. Hikhikhik...





No comments: