SaYa SayaNg AnDa :)

Thursday, August 16, 2012

Lagu Raya Dah Berkumandang Kat Bangunan Ni

Assalamualaikum

Bangunan tempat opis aku ni dah mula pasang lagu raya. Mendayu-dayu pulak tu. Dodoi didodoi. Apekah??

Aku tengah pening lalat sebenarnya ni. Dari pagi tadi. Tak cukup tido. Semalam aku balik lambat. Pukul 9 lebih baru sampai rumah.

Ada majlis berbuka puasa kat opis ni. Menu nasi tomato. Tapi sedap la nasi tomato tu. Cuma aku je tak boleh nak makan banyak. Perut sebu. Kurma sebijik, samosa seketul, karipap gila bapak gedabak seketul pastu makan nasi tomato pulak. Padahal tak ada la banyak mana. Selalunya aku rasa sepinggan tak cukup. Hahaha! Bihun goreng yang sedap pun aku tak boleh nak sumbat dah. Takat rasa sesudu je.

Orang terawih aku cabut balik sebab ada kerja luar nak settlekan. Malas pulak aku nak keluar opis hari ni lepas tu patah balik. Buang duit minyak kereta aku je tau. So, aku terus buat malam semalam. Nasib la kedai tak tutup.

Nasib jugak uncle tokei kedai layan aku ok. Dah la aku banyak songeh. Beg sandang yang orang tu jual pun nak kena ukur. Sebab kena ikut spesifikasi. Kejadahnya la kan. Oh, yang aku buat ni ala-ala orang yang buat Quality Check kat kilang tu la. Staff sebelum ni dah buat tapi aku kena check balik.

So, dah settle semua baru balik rumah. Sampai rumah tengok dah gelap gelita. Dah tido ke semua? Amir dengan Hana dah terbongkang rupanya. Kesian anak-anak aku. Tunggu ummi dia balik sampai tertido. Lagi-lagi si Hana. Merengek-rengek cari nenen kata laki aku.

Itu la budak Hana punya pe'el sebelum tido. Dah minum sebotol susu pun tetap cari aku jugak.

Ok, aku nak tido jap. Serius mengantuk ni.


No comments: