SaYa SayaNg AnDa :)

Friday, August 31, 2012

Rutin Seorang Super Ummi Setiap Kali Cuti


Assalamualaikum

Macam nak tercabut pergelangan kaki aku rasanya. Maka mari baring-baring sambil menaip di henfon.

Amir n Hana tido. Jadi boleh rehat kejap. Eh, hari ni jumaat ye. Lupa... Ingat weekend. Heheh..

Baru setel masak. Dah mak mertua tanya aku nak masak ke? Takkan la aku nak jawab,

'Eh, tak. Mak la masak.'

Aku iyekan aje. Tapi memang aku nak masak pun. Haha! Masak simple-simple sudah.

Pagi tadi breakfast masak spagetti aglio olio la kunun. Padahal spagetti goreng je. Tu pun main campak-campak apa ada. Abang misai pulak buat muka pasal tekak dia kan tekak kampung. Nasib ada nasi lebih. Goreng nasi makan la sorang-sorang dia.

Lepas masak breakfast mandikan anak-anak pulak. Amir sah-sah tak nak orang lain mandikan. Yang Hana dah berak pulak so terus mandi je la.

Basuh plak baju 2 round. Lepas basuh kena la jemur. Mesin manual plak. Huwaaaa! Letih tau.

Lepas basuh baju semua kena masak untuk lunch. Bersilat lagi kat dapur.

Sekarang baruuu la dapat rehat. Itu pun hana terjaga cari nenen. Sambil tu aku menaip.

Itu la dia rutin aku tiap kali cuti. Tu pun aku belum mop lantai tu. Melekit sana sini dah. Semalam hana tumpahkan madu cuka epal tok dia kat lantai. Adessss...

Dah la. Aku nak lepak jap sebelum hero heroin ni bangun melasak.

Posted via MyAndroid

1 comment:

|| a - j . E . E || said...

haishh mana ada orang pakai mesin manual lagi babe?? da2 g beli mesin auto.. :)