SaYa SayaNg AnDa :)

Friday, August 10, 2012

Kisah Pil Perancangku

Assalamualaikum

Dah Jumaat. Kejap lagi rehat time. Aku tak pi mana la kot. Dok melahu je dalam opis. Bukan la aku umat yang merayap time opis hour tu ye. ;p

Walaupun aku cuti puasa tapi tetap la macam orang puasa. Nak makan apa? Sini kedai makan cafe kat tingkat bawah je. Kalau rasa nak tukar selera pi la bangunan depan. Bulan puasa ni memang orang pandang je kalau pi. Malu ah! Hahaha!

KFC ada la yang dekat opis ni. Tu lagi la kalau beli bawak masuk opis. Dengan bau yang menyengat. Confirm orang cari mana datang bau. Tak memasal kantoi di situ. So, option KFC pun tak sesuai.

Dok la dendiam dalam opis makan biskut je. Biskut tu aku beli semalam. Masa merayap kat Giant time rehat. Kononnye nak cari pil perancang kat Guardian. Aku biasa amik Regulon. Selalu amik pil tu kat klinik kesihatan gomen ni. Tapi asek nak time off la, cuti la. Bos pun dah pandang semacam. Jadi meh kita cari kat farmasi.

Tak ada rupanya kat Guardian. T________T'

Balik semalam singgah pulak farmasi dekat kawasan pekan yang dekat dengan rumah. Punnnnn tak ada.... Siap pakcik jaga farmasi tu explain nama ubat lain nak suggest kat aku. Dia kata diorang tak jual Regulon sebab tak pernah orang request. So, bagi mengelakkan kerugian akibat ubat expired maka tak jual. Lagi 1 Regulon tu agak baru la kata dia.

Aku tak mo la ubat lain. Sebab tak biasa makan. Memang cara makan sama. Tapi agak menakutkan untuk switch dengan tiba-tiba kan.

Jadi hari ni Abang Misai dikerah untuk amikkan ubat aku. Tak kira, sila amik jugak. Aku cakap tak boleh nak time off banyak kali sangat. Isnin depan dah la nak bawak Hana pi cucuk setahun. Abang Misai kata amik la terus hari Isnin tu. Apekejadahnya aku kena start ubat hari ni tapi amik Isnin.

'Kalau abang rasa nak bagi adik kat si Hana silekan amik hari Isnin.'

'Ooo... tak boleh delay ek.' sambil sengih-sengih.

Suka hati dia je nak delay-delay. Ingat ni Keretapi Tanah Melayu ke boleh delay.


No comments: