SaYa SayaNg AnDa :)

Wednesday, January 5, 2011

Craving For Durian

Salam

Aku masuk opis pukul 11 hari ni. Suka hati aku je kan. Baru start keja di tahun baru tapi masuk keja macam opis ni aku yang punya.

Satu, sebab aku mengalami kemabukan tahap yang boleh tahan teruk la jugak. Aku rasa time Amir dulu memang tak selera makan tapi ada benda aku boleh makan jugak. Ni, apa pun tak menggiurkan pada pandangan mata aku. Makan nasik secotet lepas tu keluar balik. Malam je mula la demam tergigil-gigil. Orang lain panas je pun.

Dua, sebab aku tak dah tak ada semangat nak keja. Selagi tak dapat tukar macam tu la cara aku keja. Ikut suka hati aku. Tekanan perasaan ok bila ko dah la tak larat. Lepas tu sakit pening jaga la diri ko sorang-sorang. Keja pulak sampai cuti dok kejar aku jugak.


Dah, tak nak cerita pasal benda yang boleh buat aku tekanan perasaan berpanjangan. Meh cerita pasal makan even aku ni banyak sangat benda yang tak selera nak telan.


Balik kampung hari tu menyinggah la rumah mak aku. Pi dapur nampak kulit durian. Mula la tetiba rasa nak makan durian. Padahal bukan musim pun. Hahaha!


Merengek la kat laki aku nak durian.. Nak durian... Laki aku kata bukan musim tapi tak nak kalah ok. Aku cakap la kat rumah mak aku ada je abah aku beli durian. Jenuh la agaknya laki aku pusing cari. Huhuhu... Memang ngada-ngada eh.


N semalam abah aku datang hantar durian 2 bijik. Tapi tak berapa elok la abah kata. Kat opis abah je ada musim. Hahaha! Boleh macam tu? Sebab abah aku keja kat opis research pertanian ni. Ntah apa mimpi pulak durian tu nak berbuah time la ni.


Tapi aku ni gatal nak merasa je sebenarnya. Makan 2 ulas terus tak nak dah. Laki aku dah bising-bising siapa nak abeskan durian tu. Dah semalam aku naik tren bau durian sebab dia suruh aku bawak jugak balik Shah Alam. Konon kalau taruk dalam tupperware tak bau. Tak ada maknanya la. Huahuahaua!


So, pada sesiapa ada bau durian dalam koc semalam tu aku la tu buat onar. Sorry ye. :D:D:D





No comments: