SaYa SayaNg AnDa :)

Monday, October 5, 2009

Pengalaman aku lagi

Diam tak diam Amir dah 48 hari. Huuu... Aku pun dah abes pantang.


Tapi hari ni baru nak berurut. Pelik tak? Sila lah pelik.


Aku kan cser. Pulak tu orang yang nak urut tu pun tak berani lah nak urut. Nak pulak perut ni bukan berjahit macam orang dolu-dolu tu tapi bertampal.


Sekarang pun rasa macam ngilu-ngilu lagi. Punya lah sakit bila bius dah hilang tu. Sehari lepas tu time nak bangun pi toilet tu lagi lah rasa macam nak terkeluar segala isi perut.


Tapi gagah perkasa bangun jugak. Kalau tak bangun harapan untuk keluar cepat dari hospital adalah hilang di sebalik awan mendung yang berarak. Huahuahaua!


Keluar hospital hari ke 3 lepas bersalin. Tapi hari ke 4 admit ke hospital balik. Tapi hospital lain pulak.


Sebenarnya hari ke 3 tu time nak keluar hospital kepala aku dah start pening-pening. Time doktor tanya tu belum pening lagi. Lepas doktor tanya pulak kepala ni buat hal. Elok aje discharge dari wad n masuk dalam lif nak turun aku termuntah.


Pulak tu nak cover tak nak terhambur muntah dalam lif tu aku tahan dalam mulut aje. Nasib baik tak tertelan balik. *Sila jangan geli*


Hari ke 4 tu nurse klinik desa datang buat lawatan ke rumah. Tiba-tiba lah pulak suhu badan Amir tinggi. Dengan warna kuning dah nampak lagi. BP aku pulak naik mendadak, 140/80. Nurse tu suruh ke hospital.


Sampai hospital bila check suhu badan Amir normal lah pulak. Just kuning aje tinggi. Tapi kena tahan kat wad sebab BP aku yang tinggi. Tak pasal-pasal bermalam lagi kat hospital. Dengan luka bedah sakit lagi. Adededes....


Duduk wad sehari semalam je tapi memang aku nyaris nak jadi gila lah. Tak boleh tido sebab Amir melalak non stop. Doktor suruh aku letak Amir bawah lampu biru tu. So, sebab kena pakai pampers je n baring dalam baby cot tak beralas Amir pun tak selesa lah.


Yang nurse pulak aku rasa macam nak seligi je. Sikit-sikit masuk bilik aku tanya kenapa anak menangis. Bila aku tak letak bawah lampu sebab nak susukan dia pulak diorang bising lagi. Cuba kena kat diorang. Tau lah rasa macam mana.


Esoknya dapat discharge dari wad memang lega sangatlah. Merdeka!!!!


Banyak lagi benda nak story. Nanti dulu lah. Mau makan. Hehehe...



No comments: