SaYa SayaNg AnDa :)

Monday, June 22, 2009

~~Selamat Hari Abah~~

Ahad lepas Hari Bapa. Hmmm... Tak calling-calling wish dekat Abah. Tak apa. Nanti aku beli hadiah sebab birthday Abah pun dah dekat.


Sebab selalu kalau call ke rumah Abah memang jarang ada. Suka benau pi opis siapkan kerja kata dia. Rajin Abah ni. Anak dia je yang tak ikut perangai Abah. Ahahahha...


Aku boleh lah dikata anak manja Abah. Sebab tak boleh kena marah dengan Abah. Kalau kena marah confirm demam.


Masa kecik Abah memang jarang marah anak-anak dia except anak dia ni tak dengar cakap memang baran Abah naik lah. Pernah gak lah merasa kena kejar dengan cangkul. Huhuhu...


Ada sekali tu Abah mintak tolong bukak kan lampu toilet untuk adik aku tapi gatal apa ntah aku dengan kakak aku malas nak buat. Abah terus naik angin.


Abah tak nak cakap dengan aku. Bila aku cakap dengan Abah lepas tu Abah buat tak tau jek. Kecik hati i nih. tsk... tsk.... T_T


Esoknya hamik kau. Demam panas terus aku. Gilo tak. Ahahaha! Terus balik kerja petang tu Abah belikan bihun sup. N borak-borak dengan aku. Kakak aku jaki je sebab masa tu Abah pun tak cakap dengan dia jugak. Tapi kakak aku dengan Abah masa tu hati kering sket. 6 bulan tu tak cakap dengan Abah.


Teringat masa kecik kalau Abah bawak keluar jalan-jalan. Abah biarkan anak-anak dia makan dulu lepas tu bila kami ni tak habis baru lah Abah makan. Masa tu hidup tak senang sangat sebab Abah sorang je yang kerja n kerja pun jadi kerani je. Macam nak menitik air mata kalau teringat.


Kalau dengan Mama aku berapa kali kena marah tak demam. Kebal semacam jek. Akekeke...


Apa pun Selamat Hari Bapa untuk Abah tersayang sebab membanting tulang besarkan kami 8 beradik.




Untuk Abang Misai pun Selamat Hari Bapa. Sebab tak lama lagi kita dapat baby. Esok baru tau girl ke boy sebab esok nak pi scan.


Abang Misai balik Penang pagi semalam. So semalam aku agak sentimental lepas tu terus jadi malas nak update blog sebab air mata menjejes aje turun. Dok lah berkurung dalam bilik.



Dekat arwah Abah Mertua tak sempat nak ucap sebab arwah Abah meninggal awal tahun lepas sebelum sempat tengok kami bernikah. 1 family Abang Misai cakap aku ni menantu kesayangan arwah sebab arwah dah planning nak sambut menantu dia ni besar-besaran. Tapi tak sempat arwah nak tengok.


Aku pernah jumpa arwah sekali masa raya. Masa tu baru bertunang. N arwah memang happy sangat masa tu.


Masa arwah meninggal pun aku tak sempat balik sebab masa tu baru start kerja kat Shah Alam n tengah ada kursus. Mintak excuse tapi bos tak bagi.


Apa pun aku doakan yang terbaik untuk arwah Abah mertua. Semoga rohnya dicucuri rahmat dan ditempatkan di kalangan para Solihin. Amin....




So, kepada semua bapa-bapa n bakal jadi bapa Selamat Hari Bapa aku ucapkan.



No comments: