SaYa SayaNg AnDa :)

Sunday, June 28, 2009

Dukacita T_T

Aku agak berdukacita nih.


Pokok yang Abang Misai bagi macam nak mati jek. Hukhukhuk...


Bunga dia semua dah layu. Daun pun jadi kuning-kuning lepas tu gugur.


Aku pun tak tau dah macam mana lagi nak jaga. Pokok bunga ros mini ni memang susah nak jaga ke haaa...


Bila aku tanya Abang Misai dia kata,


'Tangan syg panas kot.'


Waaaaa!!!! Tangan aku ni tak boleh jaga pokok ke? Sedihnya.....


Sedih tau. Pokok tu Abang Misai bagi. Aku ni punya lah jaga. Siram-siram. Siap borak-borak dengan pokok tu. Tapi tak mau hidup jugak.


Isk... Isk... Abang Misai dok pujuk,


'Syg jangan lah sedih-sedih. Dah nak mati pokok tu nak buat macam mana. Tak apa, lepas ni abg beli pokok baru untuk syg tapi biar abg jaga.'



Adakah sebab dia tak nak pokok yang dia bagi kat aku mati lagi maka dia cakap macam tu. Huuuuuuu......


Sadis aje aku rasa hari ni.



2 comments:

Mr & Mrs MonDoK said...

.:: Tumpang lalu ye...
I have an idea, pindahkan pokok bunga tu ke pasu yg lebih besar & tanah yg baru... Siram cukup-cukup basha tanahnya... Pastu letak di tmpt yg redup dan sejuk sket..
Roses nie sensitif sket ngan cuaca... ::.

AmiYs said...

Mrs MonDoK - Macam tu ke? I x tau bab-bab jaga pokok ni. Huhuhu...

sume bunga tu dah layu n i dah cantas... waaaaa!!!

thanks 4 da info k. Nanti i cuba buat.. igtkan pasal x cukup cahaya.. heheh...