SaYa SayaNg AnDa :)

Wednesday, April 29, 2009

'Akak dah kawen ke belum?'

Hari ni aku keluar awal sikit dari opis before lunch. Dalam pukul 12.40 gitu. Bukan curi tulang walaupun aku memang suka curi2 tulang ni. Hahaha!

Adik aku dari Melaka tu call kata dia dah sampai Shah Alam. Nak menyumbat barang kat rumah aku. Maklum lah, rumah aku tu kan store tempat simpan barang time cuti semester. Minggu depan adik aku yang dekat sini pulak simpan barang-barang dia.

Siap bawak sekali awek dia datang tu. Kunun-kunun nak mintak restu nak berchenta dari kakak-kakak tersayang. Yang awek dia ni tersipu-sipu pulak jumpa bakal kakak ipar. Kalau jadi lah kahwin dengan adik aku tu. Belajo pun tak abes lagi berchenta bukan main lagi korang ye! Cuba ikut contoh macam aku ni. Hahaha! Perasan lah kamu. Padahal bf bersepah time study. Abang Misai aje ingat aku baik gila tak ada bf. Mati aku kalau dia baca blog ni. Huhuhu!

Lepas sesi punggah memunggah selesai adik aku balik ke Melaka balik. Bukan banyak mana pun barang dia. Eksyen je lebih mamat nih nak tunjuk marka dia. Chet! Hujung minggu ni dia datang Shah Alam balik then terus balik ke Penang.

Aku pun terus ke PKNS. Adik aku yang kerja n dok sekali dengan aku ni nak amik handphone yang dia hantar servis minggu lepas. Kesian... Screen handphone dah gulap gulita. Nak baca sms pun haram tak dapat. So, aku parking lah depan SIRIM sebab confirm dalam PKNS tu tak ada parking time-time lunch hour.

Tak sempat aku keluar kereta datang lah 3 orang mamat ni approach aku. Seriau jugak. Kau orang nak merompak ke apa???

Well, rupa-rupanya nak promote pasal kereta punya safety ni. Bila aku tanya dia orang ni promote barang ke tak ngaku pulak. Ingat aku budak sekolah rendah ke. Ceh.... Siap demo macam mana orang boleh bukak kereta aku tanpa alarm berbunyi. Ingat aku kagum lah tu. Cerita punya cerita punya cerita dengan aku yang buat muka mama bosan kat situ, *dah lah lapar gila* tiba-tiba mamat sorang ni tanya soalan yang aku rasa nak tempeleng muka dia kat situ. Amat bodoh oke.

Mamat promoter : Ok lah, boleh saya tau akak dah kawen ke belum?

Aku : Hello, nampak tak perut aku nih??!!! Apa punya bengong awak nih???

Haaaa... kan dah kena bengong dengan aku sekali. Direct aje aku sound. Punya lah besar perut aku ni kau tanya lagi soalan bangang macam tu. Abes ingat perut aku saje-saje nak membuncit ke? Ke ingat perut aku naturally buncit?? Dah lah panggil aku akak. Tak memikat hati betul.

Kau dah terkulat-kulat kat situ lepas aku bengongkan. Padan muka!

Mamat promoter : Ala, sorry lah kak. Tak perasan.

Banyak kau punya tak perasan. Aku pakai baju putih pulak tu. Memang sah-sah lah menonjol perut aku tu. Dah 6 bulan. Bukan baru 2 bulan. Ngok ngek kepala senget betul. Bajet aku nak tarik balik kata-kata bengong tu kot. Tak adanya.

Tengah dia dok membebel lagi tiba-tiba hujan lebat turun. Ah, selamat aku. Kena pulak ada payung dalam kereta aku kan.

Aku : Sorry lah, payung ada 1 aje. Awak berdua berhujan lah ye.

Hahahahaha! Best betul dapat kenakan orang. Adik aku dah gelak-gelak aje. Sudahnya tak sempat dia orang nak promote barang tu. Aku dengan adik aku terus chow ke PKNS.

Tak ada masa aku nak layan orang tanya soalan bodoh kat aku.


No comments: