SaYa SayaNg AnDa :)

Monday, April 27, 2009

Ahad yang ajaib

Baru abes meeting. Lagi......

Abes pun ngam-ngam pukul 5. Tapi apehal aku kat ofis lagi??? Adik aku lah ni. Dia kena hantar assignment hari ni. Siap lecturer call tu. Hoh, ngeri aku kalau macam tu. So, kena lah aku tunggu dia siapkan segala assignment dia. Then, hantar dia pi fakulti n tunggu dia submit benda alah tu.

Perut aku sakit ni. Nak berak tapi tak boleh. Semalam pun aku tak berak. Berapa hari dah ni? Penuh toksik dah dalam badan ni. Adoi laaaa.... Takkan nak makan julap pulak. Ada aku berumah tangga dalam toilet. Hish... Tak mau lah.

Baru ingat hari ni nak balik cepat n relax-relax. Lalalala... Tapi harapan itu telah musnah. Tsk.. Tsk... T_T

Ye lah, semalam aku terlebih rajin pada hari Ahad. Ajaib tak? Mana tak rajinnya... Baju dah penuh dalam laundry bag. Seminggu punya stok tak basuh. Thank god ada washing machine. Auto pulak tu. Jadinya aku menyumbat aje lah dalam mesin. Tekan button start n tunggu aje untuk disidai. Oh, itu baru bab basuh baju. 2 round aku basuh baju semalam oke. Mesin 8kg pun tak mampu nak tampung baju aku yang berlonggok tu. Bukan baju aku sorang sebenarnya. Adik aku ni pun sama. Pagi-pagi buta weekend dia dah tak ada kat rumah. Pi driving class. Aku lak dah berbulu mata tengok baju yang menimbun tu. Penat tau nak sidai.

Baju yang nak lipat lain pulak. Yang ada dalam mesin tengah basuh tu dah satu hal. Yang berlonggok atas kerusi yang dah kering memang dah macam gunung Kinabalu. Haruslah dilipat. Semak wei bijik mata nih. Kesian housemate aku. Dapat sorang housemate yang amat semak mata memandang. Ah, aku peduli apa! Hahahaha! Yang penting memang weekend aje aku selesaikan semua kesemakan di hadapan mata.

Lepas tu aku kemas bilik pulak. Bilik dah macam dilanda tsunami. Dengan cadar terbarainya. Dengan bantal bersepah atas lantai. Mickey Mouse yang Abang Misai bagi pun terlondeh-londeh seluar. Oh, aku tak buat aksi tak senonoh dengan Mickey Mouse tu ok. Tapi makhluk tu memang macam tu. Asek kena tendang dengan aku sebab tu seluar terlondeh. Ingat aku ni gila seks sangat ke sampai bernafsu dengan patung Mickey Mouse. Heeee... Aku masih waras.

Pokok bunga yang ada dekat balkoni belakang tempat sidai kain pun aku siram. Mana-mana yang dah kering aku buang. Gila lama aku tak tengok banyak pulak yang dah mati. Yeee... Aku bukan pencinta pokok-pokok menghijau macam laki aku. Siap ada taman depan rumah. Macam-macam pokok bunga dia tanam. Pokok dalam pasu pun aku tak terjaga. Dekat kampung pun aku adalah pencinta lalang yang tegar sebab malas nak berkebun. Huuuuuu....



Ni taman mini dekat rumah laki aku


Nampak tak buai biru tu? Tu tempat aku berdating dengan laki aku petang-petang. Ahahaha!

Petang pulak hantar adik aku yang sorang lagi pi balik kolej. Dia datang hantar barang sebab exam kan dah nak abes. So senang lah nanti nak buat clearance. Tak adalah menyusahkan kakak dia yang lain nak tolong angkut barang sampai penuh 1 kereta. Syabas adikku!

Malam semalam terus aku tak boleh tido. Padahal badan dah penat semacam. Penat aku bergolek-golek macam ayam golek. Tapi buntang jugak bijik mata ni. Dalam pukul 12 baru aku tertido. Selalu pukul 9 lebih dah selamat belayar.

Hari ni maybe tido awal kot. Time kerja memang aku macam tu. Nampak sangat pemalas kerja punya orang. Muahahahahaha!

Ades, sakit perut lah pulak. Nak pi berak lah. Wuwuwuwu....


No comments: