SaYa SayaNg AnDa :)

Friday, May 4, 2012

Melayan Ragam Amir

Assalamualaikum


Aku bz tapi disebabkan otak adelah sangat jammed tak tau nak start mana dulu maka mari kita start dengan blogging a.k.a meluah perasaan. Hahaha! Poyos sangat.


Aku penat sebenarnya ni. Kelmarin meeting dari pagi sampai petang. Semalam meeting dari pagi pun membawak ke petang. Tapi pukul 2 aku dah cabut balik rumah. Abang Misai yang kat Johor suruh aku balik tengok Amir. Sebab Toksu datang rumah cakap Amir mengadu lapar tapi tak boleh nak makan sebab mulut dia sakit.


Boleh pulak main pas-pas dari Penang ke Johor lepas tu balik Penang. Aku pun tak faham. Maybe diorang segan nak call aku. Tak apa la.


So, pukul 2 aku pecut balik. Pukul 3 sampai rumah Toksu tengok Amir terus meloncat keluar dari endoi nak balik dengan aku. Toksu cakap Amir menangis dari pagi. Makan minum semua tak nak. Dia nampak aku terus nangis lagi.


Tinggal Hana kat Toksu n terus bawak Amir pi cari klinik. Dalam kereta sekejap-sekejap dia nangis sebab gigi dok berlaga dengan bibir yang pecah. Ulser penuh 1 mulut. Mana dia nak makan.


Kat klinik doktor suruh bukak mulut tak nak pulak dibukaknya. Check tangan kot ada rashes. Sebab doktor takut HFMD. Tapi malam tadi aku check ada rashes kat kaki dia. Doktor bagi ubat titis kat mulut, antibiotik n demam. Terus bawak Amir pi jalan kat Tesco. Nak pujuk dia makan punya pasal. Kulit dia jadi kering sangat sebab minum pun tak nak.


Masuk Tesco nampak lolipop gedabak kat kedai buku dia nak. Aku pujuk pi tempat lain dia buat muka sedih pastu melalak. Beli la jugak. Pusing-pusing Amir tunjuk roti aku beli. Kalau tak dia melalak. Amir tunjuk milo kotak aku sauk jugak. Dia tunjuk mainan itik pun aku amik. Tapi dah sound awal-awal lepas aku beli semua ni dia kena makan. Buat muka kesian je.


Time nak bayar nampak pulak beg Angry Bird kat kedai luar tu. Amik pulak beg. Nasib la RM15 je Amir oiii... Kot tak botak kepala ummi ni.


Bawak Amir pi KFC. Suruh dia makan. Macam-macam la aku umpan. Mula-mula sapu ubat titis dulu. Melalak dia 1 KFC tu sebab sakit. Dia nak coleslaw aku suap pun melalak jugak. Sudahnya aku biarkan aje. Agaknya dah lapar sangat dia amik sudu suap sendiri. Mula-mula merengek lepas tu laju je menyuap. Dah oke la tu. Siap abes setengah bekas milo dia minum.


Balik rumah dia makan nasik bertambah-tambah. Lega sikit aku tengok. Tapi time tido malam dia dok meracau sana sini. Susu pun sebotol je dia minum.


Hari ni pagi-pagi dah nangis tunjuk mulut. Aku dah la banyak benda nak kena buat kat opis. Ingat nak angkut la dia ke opis aku. Tapi Amir cakap,


'Tak nak. Opis ummi ada lipas.'


Hahahaha! Semalam aku beli ubat gegat nak letak kat kabinet opis sebab ada lipas kecik-kecik dok berumah kat kabinet tu. Aku bagitau kat Amir. Boleh pulak dia ingat.


Maka Amir dok rumah Toksu saje. Jangan la hari ni dia nangis lagi macam semalam n tak nak makan. Pengsan aku nak kena half day lagi. Dah la jenis bos yang aku pun tak tau nak cakap macam mana anak demam pun suruh jugak datang attend meeting mengarut dia tu. Keja je dah banyak tertunggak dek meeting yang meleweh-leweh aku nak kena siapkan lagi.


Haish....


Pening ah macam ni.



No comments: