SaYa SayaNg AnDa :)

Tuesday, April 10, 2012

Weekend Agak Huru Hara

Assalamualaikum

Dah 2 hari aku kesayupan. Semalam bangun lewat. Punch card pun merah walaupun aku sampai kat tol jambatan timing yang sama. Hari ni pun lewat jugak bangun. Tapi hari ni punch card tak merah la.

Lewat bangun hari ni sebab Hana bangun pukul 2 pagi dok main-main. Jenuh la nak bagi tido. Susu abes sebotol. Main pulak hp aku. Lepas tu dok kacau abang dia tido sebab dia bosan sorang-sorang. Lama-lama ummi dia yang mengantuk ni pelekuh jugak suruh tido. Melalak-lalak la dia.

Nasib la esok cuti. Mengantuk hari ni akan ku bayar dengan tido puas-puas esok. Ceh... Berangan sangat la kan. Baju tak berlipat dok menunggu dah. Aku campak je kain baju kering dalam baby cot.

Hari minggu yang lepas aku berjalan ke product training tupperware lepas tu ke Jusco. Macam biasa, insan bertuah mesti dapat hadiah. Muehehehehe.... Gambar tak snap lagi. Nanti aku amik.

Yang haru adelah Hana. Sepanjang jalan dia boleh melalak dipegang dek kakak aku. Letak kat car seat pun sama la. Memang mengganggu ketenteraman nak drive ok. Tapi bila aku pegang dan dan tu la dia senyap tersengih-sengih. Geram sungguh tau dengan budak sorang tu.

Itu hari Sabtu. Hari Ahad aku dok rumah saje. Tapi penat mengalahkan orang yang berjalan merata. Aku mendobi, mop lantai, lipat kain. Dah macam bibik. Nasib tak masak je. Pulak tu petang aku dah tidokan budak Hana yang Abang Amir dia tak reti-reti nak tido.

Bagi la dia main game kat pc pasal aku tak tahan nak memerut. Siap cakap lagi kat Amir,

'Ummi sakit perut ni, Amir main game elok-elok tau.'

 Baru je nak menunaikan hajat tetiba Amir terjerit-jerit panggil aku dari luar toilet.

'Ummi! Ummi! Amir nak uhhh!'

Ah, sudahhhh! Dia pun nak berak jugak. Aku dah la sakit perut gila-gila. Terbantut sekejap ok.

Keluar dari toilet aku bukak seluar Amir suruh dia berak kat bilik air sebelah. Dia kalau dengan aku ngada-ngada sikit. Menjerit-jerit takmo berak kat toilet. Takut terjatuh dalam lubang jamban la konon. Tapi kalau dengan atok n abah dia ok je. Menggeramkan.

So, bila dia dah dok bilik air sebelah aku masuk balik toilet. Amir jerit lagi.

'Ummi! Amir dah uhhh!'

Banyak kali pulak jerit. Dah tekanan aku nak memerut. Terus tak jadi. Pi bilik air tengok selamat dah Amir berak atas lantai bilik air tu. Aku la tukang mengutipnya. Amir siap cakap,

'Eee... Besaqnya...'

Ha'ah, ye lah. Sendiri berak sendiri cakap taik dia besar.

Abes settle kan Amir tetiba adik dia pulak terjaga. Sekejap sangat tido. Huhuhu... Pinggang ummi dah nak patah nak oiii!

So, weekend aku yang lepas huru-hara di rumah bila mak dengan anak dua-dua nak memerut serentak. Macam mana la mak aku dulu handle aku 8 beradik.

Patut la mama garang gila. Hehehe...

No comments: